بکارگیری کارآفرینی سازمانی در شرکت های کوچک و متوسط و ارائه تکنیک های بازاریابی متناسب با این شرکت ها | tk73866OO7GQJ

بکارگیری کارآفرینی سازمانی در شرکت های کوچک و متوسط و ارائه تکنیک های بازاریابی متناسب با این شرکت ها

کارآفرینی سازمانی
آمیخته بازاریابی کارآفرینانه
ماهیت شرکتهای کوچک و متوسط
بازاریابی شرکتهای کوچک و متوسط
آمیخته بازاریابی کارآفرینانه
آمیخته بازاریابی کارآفرینی
پایان نامه کارآفرینی سازمانی
دانلود پایان نامه کارآفرینی سازمانی
پایان نامه در مورد کارآفرینی سازمانی
کارآفرینی سازمانی در سازمان های کوچک و متوسط 
تکنیک های بازاریابی متناسب با شرکتهای کوچک و متوسط

رفتن به سایت اصلی

هدف از این پایان نامه بکارگیری کارآفرینی سازمانی در شرکت های کوچک و متوسط و ارائه تکنیک های بازاریابی متناسب با این شرکت ها می باشد که در نخست ماهیت شرکت های کوچک و متوسط مورد بررسی قرار گرفته، سپس بکارگیری کارآفرینی در این شرکت ها بحث شده  است. در خاتمه به تکنیک های بازاریابی متناسب با این شرکت ها پرداخته می شود.

 

 

 

مقدمه
پس از گذر از موج صنعتی شدن که اوج رقابت در صنایع بزرگ و توجه به تولید انبوه به حساب می آمد و ورود به ربع آخر قرن بیستم، معادلات توسعه و پیشرفت دگرگون شد(بافنده زنده، نوروزی، عالی، 1389). در این دوره و به دلیل تغییرات روزافزون محیطی(حسنقلی  پور، آقا زاده، 1384؛ کریستین ، 2004)، تحولات سریعی در تکنولوژی، بازار و حتی ساختارهای کسب و کار اتفاق افتاد(کریستین، 2004). در چنین محیطی، شرکت ها با عدم  اطمینان، فشار های رقابتی(حسنقلی  پور، آقا زاده، 1384)، تقاضاهای رو به  رشد و متناقض در حجم، کیفیت، قیمت و دیگر ویژگی ها مواجه شدند(کریستین، 2004).

 

 

این مسائل به رکود شرکت های بزرگ که به عنوان ستون اقتصادی کشورها به حساب می آمدند، منجر گردید؛ زیرا شیوه های مدیریتی، ساختار  سازمانی و فرهنگی  این شرکت-ها برای محیط های ثابت با بازارهای متجانس و رو به  رشد طراحی شده بود و قادر به انطباق خود با تغییرات محیطی نبودند(بارت، 1996). این عدم انطباق با محیط برای این شرکت ها، چالش ها و مشکلاتی را بوجود آورد که از جمله آن می توان به تعدیل نیروی کار اشاره کرد(موریس، کوراتکو ، 2002). به طوری که مثلا در بین سال های 1987 تا 1992 شرکت های آمریکایی،  3/2 میلیون نفر  از کارکنان خود را اخراج کردند(بارت، 1996).

 

 

این عدم توانایی شرکت های بزرگ در پاسخگویی سریع به تغییرات محیطی و همچنین ضعف شیوه های سنتی از قبیل برنامه ریزی استراتژیک، تحقیقات و پیش بینی های بازار در اداره این تغییرات(بارت، 1996؛ سیگلکو، ریوکین، 2005)، توجه به شیوه های جدید، جهت فائق آمدن بر مشکلات سازمان ها را ضروری کرد(سیگلکو، ریوکین، 2005). یکی از این شیوه های جدیدی که امروزه در فعالیت های صنعتی بسیاری از کشورهای جهان(به خصوص در بخش خصوصی-شان) مورد توجه قرار گرفته است، بنگاه های کوچک و متوسط است(اسد سعدی، افتخار، 2011؛ حسنقلی  پور، آقا-زاده، 1384؛ راجا، کومار ، 2008).  

 

 

شرکت های کوچک و متوسط به دلیل دارا بودن پتانسیل بالقوه برای ایجاد اشتغال و درآمد(احمدی و همکاران، 1387)، انعطاف پذیری در برابر تغییرات محیطی(احمدی و همکاران، 1387؛ بارت، 1996؛ زری باف، شفیع خانی، 1385)، توانایی های لازم جهت جذب سرمایه های محدود و پراکنده موجود در جامعه و هدایت آن ها در فعالیت های تولیدی و صنعتی(سمیع زاده، چهارسوقی، 1387)، متکی بودن به منابع داخلی، پرورش نیروهای متخصص در جهت رفع مشکلات بیکاری، فقر، عدم توازن منطقه ای و دستیابی به توسعه صنعتی(احمدی و همکاران، 1387؛ اسچاچتیبک ، 2011) مورد توجه قرار گرفته اند؛ به طوری که امروزه از این شرکت ها به عنوان ستون فقرات اقتصادی کشورهای توسعه یافته(افجه، سجادی نائینی، 1389) و مولفه ای مهم در رشد و توسعه اقتصادی همه کشورها یاد می-شوند(اسچاچتیبک، 2011؛ زری باف، شفیع خانی، 1385؛ سمیع زاده، چهارسوقی، 1387؛ معاونت برنامه ريزي و امور اقتصادي، 1388).

 

 

 

در حال حاضر نیز، تقریبا 40 درصد از تولیدات صنایع مختلف در این شرکت ها تولید می شود(راجا، کومار، 2008). همچنین 7/99 درصد از کارفرمایان کشورهای آمریکای شمالی در این حوزه  فعالیت می کنند که 50 درصد از درآمد و 54 درصد از مشاغل بخش خصوصی این کشورها را به خود اختصاص داده اند(موریس، اسچیندهوت، لافرگ ، 2002) و پیش بینی می شود که همچنان به روند رو به  رشد خود ادامه دهند(اسد سعدی، افتخار، 2011). به همین دلیل، امروزه این شرکت ها را به عنوان موتورهای محرک توسعه می شناسند(احمدی و همکاران، 1387)؛ لذا محققان امروزه بیش از پیش به تحقیق بر روی فعالیت ها و عملیات های این بنگاه ها پرداخته اند(هیل، مک گوان ، 1999).در این نوشتار، نخست ماهیت شرکت های کوچک و متوسط مورد بررسی قرار گرفته، سپس بکارگیری کارآفرینی در این شرکت ها بحث شده  است. در خاتمه به تکنیک های بازاریابی متناسب با این شرکت ها  پرداخته می شود.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
1-1-    مقدمه    1
1-2-    شرکت های کوچک و متوسط:    4
1-2-1-    مفهوم شرکت های کوچک و متوسط    4
1-2-2-    چالشهای شرکت های کوچک و متوسط    8
1-2-3-    جایگاه شرکت های کوچک و متوسط در محیط امروزی    11
1-3-    کارآفرینی    15
1-3-1-    تاریخچه کارآفرینی    15
1-3-2-    مفهوم کارآفرینی    17
1-4-    کارآفرینی سازمانی    21
1-4-1-    تعاریف کارآفرینی سازمانی    21
1-4-2-    کارآفرینی سازمانی در سازمان های کوچک و متوسط    26
1-4-3-    مزایای کارآفرینی سازمانی در شرکتهای کوچک و متوسط    27
1-4-4-    مدلهای کارآفرینی سازمانی    30
1-5-    تفاوت های سازمان های کوچک و بزرگ    47
1-6-    بازاریابی شرکتهای کوچک و متوسط    53
1-7-    آمیخته بازاریابی    63
1-7-1-    تاریخچه آمیخته بازاریابی    66
1-7-2-    تعاریف آمیخته بازاریابی کارآفرینانه    71
1-7-3-    آمیخته بازاریابی کارآفرینانه در عمل    88
1-8-    پیشنه تحقیق    91
1-8-1-    پیشینه داخلی    91
1-8-2-    پیشینه خارجی    95
1-9-    نتیجه گیری  و ارائه مدل مفهومی تحقیق    97

2-    منابع    101

  • پروپوزال شناسایی معیارهای مطلوب ارزیابی عملکرد اعضای هیات علمی | 5tt59205BDbkC | OUn55288o5R30
  • پروپوزال شناسایی معیارهای مطلوب ارزیابی عملکرد اعضای هیات علمی ارزیابی عملکرد کارکنان پروپوزال ارزیابی عملکرد پروپوزال ارزیابی عملکرد کارکنان شاخص های ارزیابی عملکرد کارکنان شاخص های کلیدی ارزیابی عملکرد مدل های نوین ارزیابی عملکرد کارکنان پروپوزال ارزیابی عملکرد هیات علمی…

  • پرسشنامه دستیابی به رضایت مشتری در خدمات شرکت و مشتری از طریق قابلیت توانمندسازی نام تجاری و مشتریان | YCI8477jJDMVc
  • پرسشنامه دستیابی به رضایت مشتری در خدمات شرکت و مشتری از طریق قابلیت توانمندسازی نام تجاری و مشتریان پرسشنامه توانمندسازی مشتریان پرسشنامه رضایت مشتری پرسشنامه توانمندسازی نام تجاری پرسشنامه جهت گیری بازار رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه دستیابی…

  • پاورپوینت مدیریت مسیرهای شغلی و رفتارهای منصفانه | f8n52669AUDRaa
  • پاورپوینت مدیریت مسیرهای شغلی و رفتارهای منصفانه رفتن به سايت اصلي عنوان: پاورپوینت مدیریت مسیرهای شغلی و رفتارهای منصفانه دسته: مدیریت(مدیریت منابع انسانی) فرمت: پاورپوینت تعداد اسلاید: 27 اسلاید این فایل شامل 27 اسلاید در زمینه مدیریت مسیرهای شغلی و…

  • دانلود پاورپوینت رله سنجشی | QBN334759BzlXO
  • دانلود پاورپوینت رله سنجشی دانلود پاورپوینت الکترونیک پاورپوینت درمورد رله سنجشی پاورپوینت رله در الکترونیک رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت رله سنجشی جهت رشته الکترونیک در 7 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت…

  • پاورپوینت بدرفتاری و غفلت از کودکان و نوجوانان | ZVF26221YOv4FX
  • پاورپوینت بدرفتاری و غفلت از کودکان و نوجوانان پاورپوینت بدرفتاری و غفلت از کودکان پاورپوینت بدرفتاری با نوجوانان پاورپوینت بدرفتاری با کودکان پاورپوینت درمورد خشونت علیه کودکان پاورپوینت درباره علل بدرفتاری با کودکان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بدرفتاری…

  • پاورپوینت آشنایی با موتور پله ای | uT5309890CHuQX
  • پاورپوینت آشنایی با موتور پله ای پاورپوینت استپینگ موتور پاورپوینت سروو موتور پاورپوینت دانلود معرفی موتورهای پله ای پاورپوینت سیم پیچی موتور رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با موتور پله ایجهت رشته صنایع در قالب 71 اسلاید و…

  • پاورپوینت فصل دوم کتاب درآمدی به جامعه شناسی تألیف بروس کوِئن ترجمه محسن ثلاثی | rdS16655a9rTqY
  • پاورپوینت فصل دوم کتاب درآمدی به جامعه شناسی تألیف بروس کوِئن ترجمه محسن ثلاثی کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل دوم کتاب درآمدی به جامعه شناسی تألیف بروس کوِئن ترجمه محسن ثلاثی پاورپوینت فصل دوم کتاب درآمدی به جامعه شناسی محسن…

  • دانلود تحقیق آشنایی با موسسه بانک ملی با فرمت ورد | tBl51255W0PBT7
  • دانلود تحقیق آشنایی با موسسه بانک ملی با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی آشنایی با موسسه بانک ملی با فرمت docx در قالب 18 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • پاورپوینت جايگاه قانون در حرفه پرستاری | t3A4649983O9i1
  • پاورپوینت جايگاه قانون در حرفه پرستاری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت جايگاه قانون در حرفه پرستاری جهت رشته ی پزشکی در قالب 16 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       هرچه…