چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رضایت شغلی | ITx10110waHC0s

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رضایت شغلی

مبانی نظری رضایت شغلی
پیشینه رضایت شغلی
دانلود مبانی نظری رضایت شغلی
پیشینه تحقیق رضایت شغلی
ادبیات نظری رضایت شغلی
فصل دوم پایان نامه رضایت شغلی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی
ادبیات و مبانی نظری رضایت شغلی

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری رشته مدیریت

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رضایت شغلی

 

 

* با قیمت دانشجویی، ارزان و مناسب :)-** فایل منحصر به فرد، بصورت جامع و کامل و با منابع بروز و جدید خریداری کنید.*** این فایل بصورت انحصاری برای فروشگاه فایلینا تولید شده و در هیچ جای دیگه ای بجز این فروشگاه پیدا نمی شود.
پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com

 

 

 

مقدمه مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی

یکی از حیاتی ترین مفاهیم رفتاری در سازمان بحث رضایت شغلی  می باشد. همواره اشاراتی راجع به چگونگی رضایت و عدم رضایت مطرح بوده و آن را به عنوان یکی از عوامل بسیار مهم در موفقیت یا عدم موفقیت شغلی قلمداد کرده اند. دانشمندان و عالمان علم مدیریت، بهره وری، غیبت از کار، جابجایی کارکنان و رضایت شغلی را از جمله متغیرهای اصلی در رفتار سازمانی قلمداد کرده اند (رابینز، 1388،ص36). در یک نگرش رضایت شغلی چیزی نیست جز فاصله بین مقدار مزایا و پاداشی که کارمند دریافت می کند و آنچه را که به باور خود می بایستی دریافت کند. اهمیت این متغیر در علوم رفتاری از آن جهت است که این متغیرها نشان دهنده نوعی نگرش است نه یک رفتار. 

 

رضایت شغلی مجموعه ای است از احساس های سازگار و ناسازکار که کارکنان با این احساسها به کار خودد می نگرند و به واقع رضایت از شغل را می توان به عنوان حالتی مطبوع و مثبت حاصل از ارزیابی شغلی یا تجارب شغلی تعریف کرد. رضایت شغلی یکی از متغیرهایی است که در جستجو برای درک نگرش ها و رفتارهای کارکنان در قبال سازمان های خود، بسیار مورد مطالعه قرار گرفته است. رضایت شغلی، میزانی که محیط کاری (یعنی شغل، همکاران و سرپرستی) نیازهای فرد را برآورده می کند را منعکس می کند. در این مطالعه، به رضایت شغلی به عنوان یک معیار کلی توجه می کنیم تا مجموعی از ابعاد فردی رضایت شغلی. این به حالت لذتبخش حاصل از شغل و تجربه کاری فرد اشاره دارد. 

 

یک مطالعه اخیر، بیشتر مبتنی بر روابط انسانی، ادعا کرده که افراد اگر شغلشان آنها را برای برآورده کردن نیازهایشان قادر سازد، آنها نگرش های شغلی مثبتی را ایجاد خواهد کرد. تئوری مازلو برای مدت زیادی تکیه گاه اصلی تئوری مدیریت بود. این تمرکزها بر درخواست فرد در ارضای سطوح نیازی خود، به ویژه با توجه به زندگی کاری فرد، به ما کمک می کرد تا نیازها و انگیزه های کارکنان را بهتر درک کنیم. رضایت شغلی، سطح احساس مثبت کارکنان به سازمان خود می باشد. در این مورد، اقدامات یا فعالیت های مدیران، رفتار سازمانی آنها را ارائه می کند. لاکه  (1969) رضایت را به صورت یک احساس لذت در ارزیابی شغل یا دستیابی به هدف از نظر احساسی تعریف می کند. برای واضح سازی سازه متمایز رضایت شغلی و تعهد سازمانی، اگر کارکنان در بلندمدت در سازمان خود رضایت شغلی داشته باشند، برونداد رضایت به عنوان پی آمدی از تبادل موفق، برای مثال تعهد، نگریسته می شود. بنابراین، متغیرها می توانند رابطه میان رضایت و تعهدات را توصیف کنند. اهمیت دارد که بیان نگرش افراد سازمان بهتری را خلق می کند. برای مثال، مطالعه یون و ساه (2003) که روابط کاری با آگاهی اجتماعی و رضایت در کار و اعتماد به سازمان بر تعهد اثرگذار است (سائکو،2011،ص232).

 

نگرش می تواند به عنوان یک گرایش و آمادگی برای پاسخگویی مطلوب یا نامطلوب نسبت به اشیاء اشخاص، مفاهیم و یا هر چیز دیگر تلقی کرد . یکی از صاحبنظران علم مدیریت برآنست که «نگرش نظری است دربارۀ افراد، چیزها یا رویدادها ابراز می گردد و آن منعکس کننده نوع احساس فرد دربارۀ یک چیز می باشد. هنگامی که من می گویم «کارم را دوست دارم» نگرش خود را دربارۀ کارم ابراز می کنم. نگرش درست همانند ارزش  نیست و در مقایسه با نگرش ارزش وسیع تر و پردامنه تر است و مفهوم جامع تری دارد، در حالی که ارزش و نگرش با هم تفاوت دارند ولی ارتباط آنها بسیار نزدیک است، برعکس ارزش نگرش ثبات کمتری دارد و به آن اندازه پایدار نیست، نگرش در سازمان از آن جهت اهمیت دارد که می تواند بر رفتار اثر بگذارد» (رابینز،1388 ،ص43).

 

 

 

 مفهوم رضایت از شغل

تلقی رضایت شغلی به عنوان یک نگرش، نقطه اشتراک تمامی تعاریف رضایت شغلی در کتب رفتاری است. باید توجه داشت هنگامی که کارکنان به سازمانی می پیوندند، مجموعه ای از خواسته ها، نیازها، آرزوها و تجارب گذشته را با خود به همراه دارند که مجموع این عوامل، انتظارات شغلی را می آفریند. رضایت شغلی  نشانی از همداستانی انتظارات شغلی فرد با پاداش هایی است که دریافت می دارد این توقعات و انتظارات هم از نظر شدت و هم از نظر کیفیت متفاوت است، زیرا افراد به جنبه های مختلفی از شغل ارج می نهند اگر نتایج دریافتی با توقعات آنها برابر یا بیشتر باشد انتظار این است که کارکنان از شغل خود راضی باشند. و اگر نتایج در حد توقعات آنها نباشد، نارضایتی دامن گیر سازمان خواهد شد و افراد ترجیح می دهند که بگونه ای این تعارض و نابرابری را حل کنند (حسینی, 1377 ،ص32).

 

رضایت شغلی، میزانی که محیط کاری (یعنی شغل، همکاران و سرپرستی) نیازهای فرد را برآورده می کند را منعکس می کند.تعدادی مطالعات علمی در حمایت از رابطه میان رضایت شغلی و عملکرد شغلی انجام شده است. این پژوهش ها مشخص می کنند، کارکنانی که رضایت شغلی را تجربه کرده اند، احتمال بیشتری وجود دارد که بهره ور باشند و در شغل خود باقی بمانند. رضایت شغلی تجربه شده توسط کارکنان بر کیفیت خدماتی که ارائه می کنند، اثرخواهد گذاشت که به نوبه خود عملکرد شغلی آنها را تحت تأثیر قرار خواهد داد(ایسنبرگ و همکاران ،2002،ص568).  

 

 

 

 

 فهرست مطالب

مبانی نظری رضایت شغلی

-3) رضایت شغلی 6

2-3-1) مفهوم رضایت از شغل 8

2-3-2) تعاریف رضایت شغلی 9

2-3-3) رضایت و انگیزش 10

2-3-4) اثرات رضایت شغلی بر عملکرد کارکنان 12

2-3-5) رابطه مدیر با کارمند 15

2-3-6) امنیت شغلی 16

2-3-7)  فرآیند ارزیابی عملکرد 17

2-3-8) رضایت شغلی کارکنان و رضایت مشتری 18

2-4) عوامل تعیین کننده رضایت شغلی 18

2-4-2) یکسانی حقوق و مزایا 19

2-4-3) شرایط مناسب کاری 20

2-4-4) همکاران مساعد 20

2-4-5) تناسب شغل بافرد 20

 

پیشینه تحقیق رضایت شغلی

2-6-1) پژوهش های داخلی 21

2-6-2)) پژوهشهای خارجی 23

فهرست منابع 26

 

 

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
 
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
 
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
 
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
 
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
 
منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
 
نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
 
بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد
 
پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 
 

 

 

  • دیدگاهها و نظریه های رضایت شغلی و عوامل موثر بر آن | fCq2850ytqt1R
  • دیدگاهها و نظریه های رضایت شغلی و عوامل موثر بر آن نظریه های رضایت شغلی نظریه های رضایت شغلی کارکنان نظریه های مربوط به رضایت شغلی نظریه های مختلف در مورد رضایت شغلی مدل ها و نظریه های رضایت شغلی…

  • دانلود تحقیق در مورد سلامت اجتماعی docx | Y1I53074qc5u4n
  • دانلود تحقیق در مورد سلامت اجتماعی docx رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی سلامت اجتماعی با فرمت docx در قالب 41 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد     فهرست مطالب…

  • بررسی موانع مبارزه با قاچاق کالا در مرز بازرگان | kwO7110Vz7xSJ
  • بررسی موانع مبارزه با قاچاق کالا در مرز بازرگان قاچاق کالا اشتغال درآمدزایی منطقه مرزی اقتصاد شهری و مرزی دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته حقوق بررسی موانع مبارزه با قاچاق کالا در مرز بازرگان دانلود مقالات کارشناسی ارشد حقوق دانلود…

  • ادبیات و مبانی نظری تغییرپذیری بازده سهام | ZWL10945craKrn
  • ادبیات و مبانی نظری تغییرپذیری بازده سهام بازده سهام تغییرپذیری بازده سهام مبانی نظری تغییرپذیری بازده سهام ادبیات نظری تغییرپذیری بازده سهام روش های محاسبه بازده سهام حداکثر شدن سود هر سهم به عنوان یک معیار حداکثر شدن قیمت هر…

  • جزوه کامل بیوشیمی عمومی | cuH19173MihdNk
  • جزوه کامل بیوشیمی عمومی کلمات کلیدی : جزوه کامل بیوشیمی عمومی رفتن به سایت اصلی جزوه کامل بیوشیمی عمومی به تعداد 167 صفحه pdf مناسب اساتید و دانشجویان علوم آزمایشگاهی- پرستاری – مامایی و دامپزشکی   آب ، اسید و…

  • پاورپوینت سندروم روده تحریک پذیر IBS | nXN45199UnJGjm
  • پاورپوینت سندروم روده تحریک پذیر IBS رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت سندروم روده تحریک پذیر جهت رشته ی پزشکی در قالب 37 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       در موارد…

  • پرسشنامه مقیاس تاکتیک های حل تعارض پدر و مادر | 8XL950UvUolA
  • پرسشنامه مقیاس تاکتیک های حل تعارض پدر و مادر پرسشنامه تاکتیکهای تعارض پرسشنامه حل تعارض پدر و مادر مقیاس تاکتیک های حل تعارض پدر و مادر پرسشنامه تاکتیک های حل تعارض پدر و مادر پرسشنامه حل تعارض والدین مقیاس تاکتیک…

  • پاورپوینت شهروند و دولت الکترونیک | zLR25047bFAU1X
  • پاورپوینت شهروند و دولت الکترونیک دانلود پاورپوینت شهروند و دولت الکترونیک پاورپوینت شهروند و دولت الکترونیک و انواع آن آموزش شهروند و دولت الکترونیک رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت شهروند و دولت الکترونیک جهت رشته گوناگون در قالب 137…

  • دانلود پاورپوینت فرآیند تحلیل سلسله مراتبی | 1E538059SRixlG
  • دانلود پاورپوینت فرآیند تحلیل سلسله مراتبی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت فرآیند تحلیل سلسله مراتبی جهت رشته مدیریت در 44 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       يكي از اساسي…