تأثیر هوش رقابتی مدیران بر وفاداری مشتریان | mgs8474q5Vokn

تأثیر هوش رقابتی مدیران بر وفاداری مشتریان

هوش رقابتی
وفاداری مشتریان
خدمات بانکی
تأثیر هوش رقابتی مدیران بر وفاداری مشتریان
بانک ملی استان آذربایجان غربی
وفاداری مشتریان به خدمات بانکی
دانلود مقاله مدیریت
دانلود مقالات ترجمه شده مدیریت
دانلود مقالات ترجمه شده رشته مدیریت

رفتن به سایت اصلی

دانلود مقاله رشته مدیریت
بررسی تأثیر هوش رقابتی مدیران بر وفاداری مشتریان به خدمات بانکی
(مطالعه موردی بانک ملی استان آذربایجان غربی)
 
عنوان انگلیسی:
Investigating the effects of manager’s competitive intelligence on customer’s loyalty towards banking services
 
چکیده
هدف اصلی تحقیق حاضر بررسی تأثیر هوش رقابتی مدیران بر وفاداری مشتریان به خدمات بانکی در  بانک ملی استان آذربایجان غربی بود. تحقیق حاضر از لحاظ ماهیت و روش، توصیفی – پیمایشی و از نظر  هدف، کاربردی است. جامعه­ی آماری پژوهش حاضر مدیران و کارشناسان بانک ملی استان آذربایجان غربی به تعداد 178 نفر و مشتریان بانک ملی استان آذربایجان غربی می­باشد. حجم نمونه­ی آماری مدیران بانک بر اساس فرمول کوکران، 121 نفر و حجم نمونه مشتریان بانک 120 نفر برآورد شده است. روش نمونه­گیری به صورت تصادفی طبقه­ای بوده و ابزار جمع­آوری اطلاعات در پژوهش حاضر پرسش­نامه­  می­باشد. روایی پرسش­نامه به صورت صوری تعیین گردیده است. پایایی پرسش­نامه توسط آزمون آلفای کرونباخ برای سؤال­های هوش رقابتی مدیران و وفاداری مشتریان مورد تأیید قرار گرفته است. برای آزمون فرضیه­های پژوهش از آزمون­های کلموگروف-اسمیرنف، آزمون رگرسیون خطی و رگرسیون چندگانه استفاده شده است. نتایج حاصل بیانگر آن است كه استراتژی رقابتی و ساختار سازمانی رقابتی بر وفاداری مشتریان تاثیر مثبت و معنی دار دارد.
 
واژگان کلیدی:
هوش رقابتی
وفاداری مشتریان
خدمات بانکی
 
مقدمه
ما در جهانی زندگی می کنیم که رقابت بسیار شدید است و تغییر در همه جا به چشم می خورد بنابراین نیاز به گردش سریع اطلاعات برای رقابتی پویا و تجارتی هوشمند اجتناب ناپذیر است و بدون دانش رقابتی، سازمان نمی تواند مطمئن باشد که در رقابت قوی یا ضعیف می باشد لذا در حال حاضر زمان مناسبی برای استفاده از هوش رقابتی می باشد. هوش رقابتی فرایند تجزیه، تحلیل و کسب خبر از محیط رقابتی است و مدیر ارشد هوش رقابتی تمام سازمان های کوچک و بزرگ را قادر می سازد تا تصمیمات آگاهانه ای درباره موارد مرتبط با بازاریابی تحقیق و توسعه گرفته و تاکتیک های مناسب در مورد استراتژی های بلند مدت کسب و کار اتخاذ نمایند. هوش رقابتی موجب می گردد سازمان ها محیط اطراف خود را سریع تر و با دقت بیشتری تجزیه و تحلیل کرده و نتایج حاصل را به طریق سودمند ذخیره و در مواقع مقتضی در دسترس تصمیم گیرندگان قرار دهند این امر جریان تبادل اطلاعات و دانش را در بستر سازمان تسریع کرده و اثربخشی فرایند تفکر و تصمیم گیری جمعی را به نحو چشمگیری بهبود می بخشد (دیشمن و کالف،2008).
هوش رقابتی در واقع با توسعه برنامه سیستماتیک بر یاد گرفتن، تحلیل و مدیریت اطلاعات خارجی یا داخلی و دانش برای بهبود توانایی های تصمیم گیری سازمان در ارتباط است ( تارخ و لنکرانی، 1389).

 
فهرست مطالب
چكیده
مقدمه
روش تحقیق
یافته ها
آزمون کلموگروف –اسمیرنوف
آزمون فرضیه اصلی
آزمون فرضیه فرعی1
آزمون فرضیه فرعی2
آزمون فرضیه فرعی3
نتیجه­ گیری کلی و بحث
منابع

  • پاورپوینت افزایش فشارخون | xB046153mX6tWk
  • پاورپوینت افزایش فشارخون رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت افزایش فشارخون جهت رشته پرستاری در قالب 49 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش         فشارخون بالا چیست ؟ فشار خون‌…

  • دانلود پاورپوینت انسان شناسی | fqJ336859lstoL
  • دانلود پاورپوینت انسان شناسی دانلود پاورپوینت درمورد انسان شناسی پاورپوینت آماده انسان شناسی پاورپوینت درباره انسان شناسی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت انسان شناسی جهت رشته علوم تربیتی در 25 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع…

  • دانلود پاورپوینت تاریخچه عکاسی | 44a34071dtgoNO
  • دانلود پاورپوینت تاریخچه عکاسی دانلود پاورپوینت درباره تاریخچه عکاسی دانلود پاورپوینت درباره عکاسی پاورپوینت آماده عکاسی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تاریخچه عکاسی جهت رشته هنر در قالب 19 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و…

  • پایان نامه رشته صنایع با عنوان توجیه فنی و اقتصادی پروژه تولید اتوبوس CNG | FEW5726oVtSHC
  • پایان نامه رشته صنایع با عنوان توجیه فنی و اقتصادی پروژه تولید اتوبوس CNG صنعت CNG تولید اتوبوس CNG گازسوز كردن خودروها دانلود پایان نامه رشته صنایع توجیه فنی و اقتصادی پروژه تولید اتوبوس CNG خرید پایان نامه رشته صنایع…

  • پیشینه تحقیق و مبانی نظری در مورد تنظیم هیجان | 1Zm35153Yj4olG
  • پیشینه تحقیق و مبانی نظری در مورد تنظیم هیجان فصل دوم پایان نامه تنظیم هیجان مبانی نظری تنظیم هیجان پیشینه تحقیق تنظیم هیجان پیشینه داخلی تنظیم هیجان پیشینه خارجی تنظیم هیجان پیشینه پژوهش تنظیم هیجان پیشینه نظری تنظیم هیجان ادبیات…

  • پاورپوینت بررسی رگرسیون های دو جمله ای و چند جمله ای | Qpv498933yk98D
  • پاورپوینت بررسی رگرسیون های دو جمله ای و چند جمله ای رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بررسی رگرسیون های دو جمله ای و چند جمله ای جهت رشته ریاضی و آمار در قالب 50 اسلاید و با فرمت pptx…

  • پاورپوینت آشنایی با ساختار وب عمیق | hco26389Kh0i16
  • پاورپوینت آشنایی با ساختار وب عمیق پاورپوینت وب عمیق چیست پاورپوینت کتاب وب عمیق پاورپوینت دانلود وب عمیق پاورپوینت موتور جستجوی وب عمیق رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با ساختار وب عمیق جهت رشته کامپیوتر و IT در قالب…

  • پاورپوینت امام مهدی در قرآن | qoo27885NI51lQ
  • پاورپوینت امام مهدی در قرآن پاورپوینت درباره ی امام مهدی پاورپوینت امام مهدی در قرآن دانلود پاورپوینت امام مهدی در قرآن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت امام مهدی در قرآن جهت رشته ی معارف در قالب 30  اسلاید و…

  • پاورپوینت بازاریابی ویروسی | wjF1984507KS6w
  • پاورپوینت بازاریابی ویروسی کلمات کلیدی : پاورپوینت بازاریابی ویروسی تحقیق بازاریابی ویروسی بازاریابی ویروسی مقاله بازاریابی ویروسی ويروس در بازاريابي تاریخچه بازاریابی ویروسی بازاریابی ویروسی دو بينش بازار يابي ويروسي دلایل محبوبیت بازاریابی ویروسی انواع بازاريابي ويروسي ويروسي ارزشي ويروسي…