مبانی نظری و پیشینه تحقیق | ggq12851Ix3eXH فرآیندهای مدیریت دانش | Y2V10919qmRnap

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرآیندهای مدیریت دانش

مبانی نظری فرآیندهای مدیریت دانش
دانلود مبانی نظری فرآیندهای مدیریت دانش
پیشینه تحقیق فرآیندهای مدیریت دانش
ادبیات نظری فرآیندهای مدیریت دانش
فصل دوم پایان نامه فرآیندهای مدیریت دانش
مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرآیندهای مدیریت دانش
ادبیات و مبانی نظری فرآیندهای مدیریت دانش

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرآیندهای مدیریت دانش

 

 

 

 

 

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

توضیحات:

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

 

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

 

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

 

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

 

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

 

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 

 

مقدمه مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرآیندهای مدیریت دانش

مدیریت دانش از یک فرآیند چند مرحله ای پیروی می کند که شناسایی هر یک از آنها در درک مدیریت دانش مفید است. این مراحل به صورت زیر است که به چرخه حیات مدیریت دانش معروف است (گوپتا و شارما،[1] 2004، ص90 ):

1-   خلق دانش (تسخیر یا تولید دانش)؛                                                          

2-   سازماندهی دانش( اعتبار بخشی دانش)؛

3-   ذخیره ( کد گذاری یا رسمی سازی دانش)؛

4-   توزیع( تسهیم یا انتقال دانش)؛

5-   کاربرد ( استفاده از دانش).

در هر یک از مراحل عناصری وجود دارد که این مراحل را عملی می سازد كه در ذیل به تشریح هر یك از این مراحل می پردازیم.

2-5-1 – خلق دانش ( تسخیر یا تولید دانش)

خلق دانش منبع کلیدی نوآوری در هر سازمان می باشد )كروق[2]، 1996، ص 60). عامل حیاتی در بحث مدیریت دانش تولید و انتشار اطلاعات و تفسیر اطلاعات پردازش شده و تبدیل آنها به دانش است. تولید دانش به توانایی سازمان ها در ایجاد ایده ها و راه حل های نوین و مفید اشاره دارد. سازمانها با توسعه و تجدید ساختار دانش قبلی و کنونی با روشهای مختلف به خلق واقعیت و مفاهیم جدید می پردازند. در حقیقت تولید دانش فرآیند مهمی است که در آن انگیزه، تلقین، تجربه و شانس، نقش مهمی ایفا می کنند ( لین[3] و دیگران، 1996، ص 12 ).

چندین روش وجود دارد که به وسیله آنها می توان دانش را برای سازمان تولیدکرد. یکی از بدیهی ترین روشها، استخدام افرادی است که دانش مورد نظر سازمان را با خود به همراه دارند. از دیگر روشهای تولید دانش استخدام مشاوران خارجی یا کمک به تولید دانش جدید از طریق حمایت مالی از تحقیقات دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی است، با امید به اینکه مزایایی در آینده عاید سازمان خواهد شد (گوپتا و شارما،[4] 2004، ص13).

یکی از روشهای تولید دانش تأسیس مراکز تحقیقاتی در سازمان به منظور تولید ایده های جدید و سپس فناوری و تولیدات تجاری است. شرکت هایی مانند موتورولا، و آی بی ام، اقدام به این کار کرده اند (همان منبع، ص 14)

یکی از مؤثرترین تئوری ها در تولید دانش سازمانی توسط نوناكا و تاكیوچی (1995) مطرح شد. در تحلیل آنها، سازمان دانش را با تعامل میان دانش های ضمنی و آشکار تولید می کند. فرآیند تولید دانش یک فرآیند فردی نیست، بلکه فرآیندی اجتماعی است و چهار حالت دارد: اجتماعی نمودن[5] (پنهان به پنهان)، بیرونی سازی[6] (پنهان به آشکار)، ترکیب[7] (آشکار به آشکار)، درونی سازی[8] (آشکار به پنهان) که در جدول شماره (2-4) و (2-5) به همراه ویژگی های آن درج شده اند.

 

جدول شماره (2-1): چهار راهبرد نوناكا و تاكیوچی (1995) در تولید دانش سازمانی

 

به دانش آشکار

به دانش پنهان

از دانش پنهان

بیرونی سازی

اجتماعی سازی

از دانش آشکار

ترکیب

درونی سازی

 

 

جدول شماره (2-2): ویژگی های اصلی حالات تولید دانش( نوناكا و تاكوچی 1995)

حالت تبدیل

ویژگی های اصل

اجتماعی نمودن

فعالیت های مشارکت، تجربه های مشترک، در یک محیط مشترک زندگی کردن، مشاهده تقلید، تمرین کار، ملاقات های غیر رسمی خارج از محیط کاری، فراهم آوردن زمینه کسب دانش ضمنی از طریق ارتباط نزدیک با مشتریان و عرضه کنندگان، مصاحبه با رقبا، تعامل با متخصصان خارجی، و ایجاد محیط کاری که تعامل ایجاد کند.

بیرونی سازی

دانش می تواند از طریق فرضیات، عقیده ها، شکلها، مدل ها، و نمودار ها بیان شود. شکاف هایی که به دلیل بهره گیری از این روش ها بین تصاویر و تجارب ایجاد می شود، می تواند به تعامل و عکس العمل در میان افراد کمک کند.

ترکیب

مدارک، ملاقات ها، مکالمات تلفنی، شبکه های ارتباطات کامپیوتری، تنظیم مجدد دانش موجود از طریق مرتب کردن، جمع کردن، ترکیب کردن و دسته بندی کردن دانش. جمع آوری، ترکیب، انتشار دانش در سازمان از طریق ارائه مطلب ها یا ملاقات ها، تغییر یا پردازش دانش در سازمان برای استفاد بهتر از آن.

درونی سازی

یادگیری با انجام دادن، تولید و تسهیم دانش در سازمان، ایجاد دانش جدید با تکیه بر توانایی و خلاقیت های ذهن افراد و مطالعه متون علمی یا شنیدن دیدگاه های علمی. انجام فعالیت هایی مانند برنامه های آموزشی شبیه سازی و تجربه ها، و توسعه تیم های بین بخشی، جستجوی ارزش ها و تفکرات جدید، تسهیل الگو برداری، تسهیم نتایج با کل بخش ها.

 

 

نوناكا و تاكیوچی (1995) تأکید می کنند نقش سازمان در تولید دانش توسعه و بهبود شرایطی است که تولید دانش را در سطوح فردی، گروهی، سازمانی یا میان سازمانی منجر می شود.

1 –  Gupta & sharma

[2] – Krogh

2 – Lynn  

[4] -Gupta & Sharma

  Socialization    -1

 Externalization- 2

 Combination -3  

   Internalizational – 4

 

 

 

فهرست مطالب

ادبیات نظری و پیشینه پژوهش فرآیندهای مدیریت دانش

 

ادبیات نظری فرآیندهای مدیریت دانش

مدیریت دانش 4

2-1-مقدمه 6

2-2- مفهوم داده، اطلاعات، و دانش 7

شکل شماره ( 2- 1 ): داده، اطلاعات، دانش و خرد 9

2-3 – خصوصیات دانش 9

2- 4 – دسته بندی های دانش سازمانی 11

شکل شماره( 2-2): روابط بین دانش شخصی و دانش سازمانی 12

2- 5 – چرخه حیات مدیریت دانش 14

2-5-1 – خلق دانش ( تسخیر یا تولید دانش) 14

جدول شماره (2-1): چهار راهبرد نوناكا و تاكیوچی (1995) در تولید دانش سازمانی 15

جدول شماره (2-2): ویژگی های اصلی حالات تولید دانش( نوناكا و تاكوچی 1995) 16

2-5-2 -سازماندهی دانش ( اعتبار بخشی دانش) 17

2-5-3- ذخیره دانش ( کدگذاری یا رسمی سازی دانش) 17

2-5-4 -توزیع دانش (تسهیم یا انتقال دانش) 18

2-5-5-  کاربرد دانش ( استفاده از دانش) 20

2-6 – نقش و اهمیت دانش 20

2- 7- ﻋﻮاﻣﻞ تأﺛﻴﺮﮔﺬار ﺑﺮ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ‬ 21

2-8-  اصول مدیریت دانش 24

2-9-  ﻋﻮاﻣﻞ ﺣﻴﺎﺗﻲ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ‬‬ 27

2-9-1- فناوری: 27

2-9-2 – فرآیندها: 27

2-9-3 – افراد: 27

2-9-4 – تعهد راهبردی مستمر: 28

2-10 – دﻻﻳﻞ ﺷﻜﺴﺖ ﭘﺮوژه ﻫﺎی ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ 28

2-11- ﺧﻄﺮ ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ 29

2-11- مزایای مدیریت دانش : 31

2-12- تاریخچه مدیریت دانش 32

2-14- اهداف مدیریت دانش 35

2-15- چرخة مدیریت دانش : 36

2-16-مدل پایه های ساختمان دانش 39

شکل شماره ( 2-3 ): چرخه مدیریت دانش: (پروبست و همکاران، 2000، ص 83 ) 40

 

2-2- پیشینه تحقیق فرآیندهای مدیریت دانش

2-2-1- تحقیقات داخلی

2-2-2- تحقیقات خارجی

2-4- جمع بندی

منابع و مأخذ

 

 

 

 

 

  • پاورپوينت آمار و احتمالات مهندسی | WcC28299LwdV5h
  • پاورپوينت آمار و احتمالات مهندسی پاورپوينت آمار و احتمالات پاورپوينت آمار و احتمالات مهندسی پاورپوينت در مورد آمار و احتمالات مهندسی دانلود پاورپوينت آمار و احتمالات مهندسی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت آمار و احتمالات مهندسی جهت رشته کامپیوتر…

  • دانلود تحقیق خودکشی با فرمت ورد | vUA53050lKCY2w
  • دانلود تحقیق خودکشی با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی خودکشی با فرمت docx در قالب 28 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد     فهرست مطالب خودکشی 1-2مقدمه16…

  • آموزش برنامه نویسی اندرورید استودیو | YWz20441dinSll
  • آموزش برنامه نویسی اندرورید استودیو کلمات کلیدی : اندروید، اندروید استودیو، آموزش اندروید استودیو، آموزش اندروید، یادگیری اندروید، یادگیری اندروید استودیو رفتن به سایت اصلی در این تحقیق ابتدا به معرفی اندروید استودیو و نصب کامل این برنامه و پیش…

  • بررسی مسئولیت مدنی | 94j2006upWgyM کارمندان دولت
  • بررسی مسئولیت مدنی کارمندان دولت مسئولیت مدنی دانلود مقاله مسئولیت مدنی دولت دانلود مقاله مسئولیت مدنی کارمندان دولت دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته حقوق بررسی مسئولیت مدنی کارمندان دولت مسئولیت مدنی دولت و کارکنان آن رفتن به سایت اصلی دانلود…

  • دانلود پاورپوینت زندگی زناشویی فوق العاده | Wig31887jyQ10S
  • دانلود پاورپوینت زندگی زناشویی فوق العاده پاورپوینت زندگی زناشویی فوق العاده پاورپوینت زندگی زناشویی پاورپوینت چطور زندگی خوب زناشویی داشته باشیم؟ رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت زندگی زناشویی فوق العاده در قالب 38 اسلاید و با فرمت pptx بصورت…

  • پیشینه پژوهش و چارچوب نظری هوش معنوی | ltF21262ZduoeJ
  • پیشینه پژوهش و چارچوب نظری هوش معنوی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هوش معنوی مبانی نظری هوش معنوی پیشینه تحقیق هوش معنوی پیشینه داخلی هوش معنوی پیشینه خارجی هوش معنوی پیشینه پژوهش هوش معنوی پیشینه نظری هوش معنوی…

  • پاورپوینت یرقان یا زردی | ubV467591l8Cuc
  • پاورپوینت یرقان یا زردی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت یرقان یا زردی  جهت رشته ی پزشکی در قالب 19 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       در شرایط طبیعی،…

  • دانلود پاورپوینت قانون تجارت و حقوق دریایی | JoX24639oBj1Sv
  • دانلود پاورپوینت قانون تجارت و حقوق دریایی پاورپوینت در مورد قانون تجارت پاورپوینت در مورد قانون تجارت و حقوق دریایی پاورپوینت معاملات تجاری دریایی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت قانون تجارت و حقوق دریایی جهت رشته حمل و نقل…

  • پروتکل درمانی و پکیج بازی درمانی شناختی رفتاری (CBPT) | HTx225508tV7Hl
  • پروتکل درمانی و پکیج بازی درمانی شناختی رفتاری (CBPT) کلمات کلیدی : دانلود پروتکل درمانی خرید پروتکل درمانی پکیج های درمانی روانشناسی پروتکل های درمانی در روانشناسی پروتکل بازی درمانی کودک محور پروتکل شن بازی درمانی پروتکل بازی درمانی شناختی…