مبانی نظری و پیشینه تحقیق | ggq12851Ix3eXH مدیریت کیفیت جامع | DlI10927BuUZf6

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت جامع

مبانی نظری مدیریت کیفیت جامع
دانلود مبانی نظری مدیریت کیفیت جامع
پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت جامع
ادبیات نظری مدیریت کیفیت جامع
فصل دوم پایان نامه مدیریت کیفیت جامع
مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت جامع
ادبیات و مبانی نظری مدیریت کیفیت جامع

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت جامع

 

 

 

 

 

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

توضیحات:

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

 

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

 

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

 

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

 

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

 

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 

 

مقدمه مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت جامع

 «مدیریت کیفیت جامع (Total Quality Management: TQM)» نگرشی است که بر مبنای آن مدیریت سازمان با مشارکت تمامی کارکنان، مشتریان و تامین کنندگان به بهبود مستمر کیفیت که منجر به جلب رضایت مشتری می شود، می پردازد. TQM یک روش مدیریتی است که از دهه 1950 میلادی شروع شده ولی از دهه 1980 میلادی به بعد معروف شده است. از نظر روش، TQM شیوه ای است که از طریق آن مدیریت و کارکنان در بهبود مستمر تولید کالاها و خدمات درگیر می شوند. مدیریت کیفیت جامع ترکیبی از ابزار مدیریت و کیفیت می باشد که هدفش افزایش تجارت و کاهش ضرر است(هاشمی، 2008).

 

تاریخچه مدیریت کیفیت جامع:

مدیریت کیفیت فراگیر که امروزه از آن صحبت می­کنیم، در اواسط دهه 1920 در کارخانه وسترن الکتریک برای طراحی یک سیستم زنگ تلفن شروع شد. مدیریت کیفیت فراگیر در اصل همان کنترل کیفیت آماری بوده است. فردی به نام والتر شوهارت یک زنگ طراحی کرد، شوهارت معتقد بود كه نوسانات در تمام مراحل تولید كالا وجود دارد و می توان دلیل آن را از طریق استفاده از علم آمار بررسی ونسبت به پائین آوردن این نوسانات، و در نتیجه بهبود محصولات تولیدی اقدام كرد. در سال 1931 شوهارت کتابی تحت عنوان «کنترل اقتصادی کیفیت محصولات تولیدات صنعتی» منتشر کرد. شوهارت در این کتاب، کنترل کیفیت، تکنیک­های آماری برای ارزیابی تولید، بهبود و کیفیت را تعریف نمود(زانگ،1997).

در سال 1935 آماردان انگلیسی به نام پیرسون کتاب خود را تحت عنوان کاربرد روش های آماری در استاندارد کردن فعالیت های صنعتی و کنترل کیفیت منتشر کرد. در سال 1951 دکتر فیگنبام کتابی تحت عنوان کنترل کیفیت فراگیر منتشرکرد. در این کتاب او به جای کنترل کیفیت آماری از کنترل کیفیت فراگیر سخن به میان آورد. در سال 1954 جوزف جوران اهیمت درگیر نمودن تمام بخش­ها در پیگیری امر کفیت و اهمیت رضایت مشتری را به جای امر ساده تبعیت از مشخصات محصول به ژاپنی یادآوری نمود. در سال 1962 ایشی کاوا ایده و تفکرات جوران و فیگنبام را بسط داد و موضوع مشتریان داخلی را که دریافت کنندگان برون داده های داخل سازمان هستند. علاوه بر مشتریان خارجی سازمان مطرح کرد. در اواخر دهه 1970 آمریکایی ها و اروپایی ها که متوجه پیشی گرفتن ژاپنی ها در تسخیر بازر جهانی شدند، به فکر استفاده از نگرش مدیریت کیفیت جامع بر مدیریت خود بر آمدند.

در سال 1987 آمریکا در مقابل جایزه دمینگ جایزه ای را به نام مالکوم بالدریج ابداع کردند. این جایزه برای معرف شرکت هایی که به بالا بردن سطح کیفیت خود و اجرای مدیریت کیفیت جامع دست یافته­اند، طراحی شده است.

 

دمینگ 14 اصل را به عنوان داروی شفابخش اقتصاد و صنایع بیمار آن زمان مطرح نمود که در صورت به کارگیری صحیح و توجه به فرهنگ سازمان می توان بخش زیادی از مشکلاتی را که در جهت اتقای کیفیت و کاهش ضایعات وجود دارد، برطرف نمود. علاوه بر دکتر دمینگ افرادی نظر جوزف جوران، فیلیپ کرازبی، ایشی کاوا و … در گسترش و توسعه مدیریت کیفیت و روند تکامل کنترل کیفیت فراگیر نقش بسزایی ایفا کرده اند (زانگ، 1997).

 

4-2-2 مفهوم مدیریت کیفیت جامع(TQM)

واژه TQM از سه کلمه Total (فراگیر)،Quality  (کیفیت) و Manegment (مدیریت) تشکیل شده است. بررسی و تحلیل این سه جزء به درک و فهم عمیق تر آن کمک می کند. کلمه “Total” به این معناست که TQM همه افراد و همه امور سازمان را در بر می­گیرد. واژهQuality”” به معنی ارائه آنچه مورد نیاز و انتظار مشتریان است و واژه “Manegement” یعنی کیفیت در سازمان مدیریت می شود، نه اینکه تنها به وسیله بازرسی و کنترل، نگهداری و حفظ گردد (آقایی، 1379).
می توان گفت مدیریت کیفیت جامع، یک فلسفه مدیریتی است که بررسی می کند تا همه وظایف سازمانی (بازاریابی، مالی، طراحی، مهندسی، تولید و خدمت به مشتری) را یکپارچه نماید و به برطرف کردن نیازهای مشتریان و اهداف سازمان متمرکز می باشد(هاشمی،2008). وینی با بررسی نظرات مختلف، عناصر اساسی و عمده تشکیل دهنده TQM را شامل مشتری گرایی، تعهد مدیریت عالی، استفاده از فنون و ابزارهای مدیریت کیفیت، آموزش های آکادمیک و سازمانی، مشارکت و انجام کارتیمی، ارزیابی و بازخورد و تغییر فرهنگ می داند(وینی[1]،2007). هیلستن و کلیفسجو[2]، TQM را به عنوان یک سیستم مدیریتی دائما در حال تحول شامل ارزش ها، شیوه ها و ابزار، با هدف افزایش رضایت مشتری داخلی و خارجی با مقدار کم منابع تعریف کرده اند.

[1] Vinni

[2] Heliston & Kelifsjo

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

ادبیات نظری و پیشینه پژوهش مدیریت کیفیت جامع

ادبیات نظری مدیریت کیفیت جامع

مقدمه 54

1-2-2 مفهوم کیفیت 56

2-2-2  ابعاد کیفیت 57

1-2-2-2  ابعاد کیفیت در بخش خصوصی 58

2-2-2-2 ابعاد کیفیت در بخش عمومی(دولت) 59

3-2-2 تاریخچه مدیریت کیفیت جامع 59

4-2-2 مفهوم مدیریت کیفیت جامع(TQM) 60

5-2-2 فلسفه مدیریت کیفیت جامع 61

6-2-2 پیشگامان کیفیت 62

1- 6- 2- 2 دمینگ 62

2- 6- 2- 2   کرازبی 63

3- 6- 2- 2  جوران 66

4- 6- 2- 2   فایگنبام‌ 67

5- 6- 2- 2  ایشی‌ كاوا 68

6- 6- 2- 2    شوارت 70

7- 6- 2- 2  شینگو 71

8- 6- 2- 2    كاندو 71

9- 6- 2- 2    اوكلند 72

7-2-2  ویژگی های کلیدی  TQM 72

8-2-2   نیازمندی های اساسی اجرای TQM 73

9-2-2   عوامل مؤثر در موفقیت TQM 73

10-2-2    علل ناكامی مدیریت كیفیت جامع 74

11-2-2   اصول سیستم مدیریت کیفیت 76

12-2-2  گامهای پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت 76

13-2-2   اندازه گیری کیفیت خدمات(مدل سروکوال) 77

 

2-2- پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت جامع

2-2-1- تحقیقات داخلی

2-2-2- تحقیقات خارجی

2-2-3- مقایسه پیشینه تحقیقات با موضوع این تحقیق

2-3- چارچوب مفهومی تحقیق

2-4- جمع بندی

منابع و مأخذ

6-1- منابع فارسی

6-2- منابع انگلیسی

 

 

 

 

 

  • پاورپوینت استراتژی تبلیغات و تحلیل محیط برندهای جهانی درصنعت پوشاک | tHI52549KmxBp4
  • پاورپوینت استراتژی تبلیغات و تحلیل محیط برندهای جهانی درصنعت پوشاک رفتن به سايت اصلي راهنمای تبلیغ آنلاین برند لباس Promote Your Clothing Brand Online در دنیای آنلاین امروز، بازاریابی دیجیتال (digital marketing) یکی از جنبه  های کلیدی فعالیت  های بازاریابی…

  • پروپوزال ارائه روشی بهینه برای زمانبندی کار در رایانش ابری با استفاده از الگوریتم های ژنتیک و حریصانه | Mzd12007Bk8Isj | En112001eZ73qF
  • پروپوزال ارائه روشی بهینه برای زمانبندی کار در رایانش ابری با استفاده از الگوریتم های ژنتیک و حریصانه زمانبندی در ابر زمانبندی در رایانش ابری پروپوزال زمانبندی در محاسبات ابری پروپوزال زمانبندی کارها در محاسبات ابری پروپوزال زمانبندی کار در…

  • پاورپوینت ایجاد یک معماری فناوری اطلاعات | Uui47073uPRDv5
  • پاورپوینت ایجاد یک معماری فناوری اطلاعات رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت ایجاد یک معماری فناوری اطلاعات جهت رشته صنایع در قالب 27 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       معماری…

  • پاورپوینت درس معانی و بیان 2 رشته زبان و ادبیات فارسی | bRo2012GXhm44
  • پاورپوینت درس معانی و بیان 2 رشته زبان و ادبیات فارسی پاورپوینت درس معانی و بیان 2 رشته زبان و ادبیات فارسی رفتن به سایت اصلی پاورپوینت درس معانی و بیان 2  رشته زبان و ادبیات فارسی   به تعداد…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هویت سازمانی | LHv167339jeZ7r 72 صفحه
  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هویت سازمانی 72 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هویت سازمانی مبانی نظری هویت سازمانی پیشینه تحقیق هویت سازمانی پیشینه داخلی هویت سازمانی پیشینه خارجی هویت سازمانی پیشینه پژوهش هویت سازمانی پیشینه نظری…

  • پاورپوینت اعتماد به نفس | Lw027365kDhnhg و اصول سی ‌گانه آن
  • پاورپوینت اعتماد به نفس و اصول سی ‌گانه آن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اصول سی ‌گانه اعتماد به نفس جهت رشته روانشناسی در قالب 51 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • تحقیق کامل درباره تیپ های شخصیتی a b c d | BLK341991YyGWM
  • تحقیق کامل درباره تیپ های شخصیتی a b c d نظریه های شخصیت رویکردهای شخصیت بررسی تیپ های شخصیتی تحقیق درباره تیپ های شخصیتی تیپ های شخصیتی و نحوه ارتباط با آنها رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق…

  • پاورپوینت بررسی تغییرات مکانی کیفیت آب | Uol37378AP5WuY
  • پاورپوینت بررسی تغییرات مکانی کیفیت آب پاورپوینت انتخاب آنالیز چند متغیره پاورپوینت آنالیز خوشه ای پاورپوینت رزیابی کیفیت آب رودخانه پاورپوینت آلودگی رودخانه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بررسی تغییرات مکانی کیفیت آب جهت رشته زمین شناسی در قالب 98 اسلاید…

  • پاورپوینت جامع آموزشی مدل تعالی سازمانی یا EFQM | QFw40839bBgb60
  • پاورپوینت جامع آموزشی مدل تعالی سازمانی یا EFQM رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت جامع آموزشی مدل تعالی سازمانی یا EFQM جهت رشته مدیریت در قالب 121 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابلیت…