ارائه مدلی برای مدیریت دانش مشتریان بانک با داده ‌کاوی بر روی داده های واقعی | ayK11867Y9Ma7J

ارائه مدلی برای مدیریت دانش مشتریان بانک با داده ‌کاوی بر روی داده های واقعی

داده کاوی در مدیریت دانش مشتریان بانک
مدلی برای مدیریت دانش مشتریان بانک با داده ‌کاوی
مدیریت دانش مشتریان بانک با تکنیکهای داده کاوی
مدیریت دانش مشتریان بانک با روشهای داده‌کاوی
سمینار مدیریت دانش مشتریان بانک
سمینار مدیریت دانش مشتریان بانک با داده ‌کاوی
سمینار مدیریت دانش مشتری

رفتن به سایت اصلی

دانلود سمینار پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته فناوری اطلاعات

ارائه مدلی برای مدیریت دانش مشتریان بانک با داده ‌کاوی بر روی داده های واقعی

 

 

 

 

 

چکیده

در این سمینار روش پیشنهادی و مؤلفه های آن به همراه مدل های مورد استفاده بیان خواهند شد. در ادامه جزئیات مربوط به گام‌های اصلی بیان شده و فرایندهای داخلی آن ها معرفی و روش پیشنهادی بر روی داده‌های واقعی مربوط به مشتریان بانک اقتصاد مهر شعب استان مازندران اعمال می گردد. 

 

 

 

در سمینار پیش رو چارچوب کلی روش پیشنهادی تشریح می گردد و سعی شده با طرح این چارچوب بر پایه ی گام‌های اساسی، اهداف تحقیق که همان بخش‌بندی مشتریان و استخراج استراتژی‌های متناسب با هر بخش و به‌کارگیری استراتژی ها و دانش حاصل در چرخه مدیریت دانشی سازمان می باشد، حاصل گردد.

در این مسیر برخی روش‌های موجود در زمینه خوشه‌بندی مبتنی بر بخش‌بندی مانند K-Means، WK-Means،  A-Harmonic means و معیارهای ارزیابی و اعتبارسنجی خوشه‌ها همچون شاخص مجموع مربع خطاها و روش Min-Max برای نرمال سازی داده‌ها تشریح خواهند شد.

 

جایگاه مشتری در فضای رقابتی کسب‌وکار بر کسی پوشیده نیست. به ویژه در نظام بانکی مشتری، نقش بسیار مؤثری در مسیر نیل به اهداف سازمان ایفا می کند.  این نقش در بانک های خصوصی بسیار مورد توجه قرار گرفته و این بانک ها مطالعات و فعالیت‌های ویژه ای را در این زمینه اختصاص داده اند. در این تحقیق سعی شده تا با استفاده از روش‌های داده‌کاوی دانش نهفته در اطلاعات موجود در پایگاه داده‌های حاصل از تعاملات بانک و مشتری را استخراج نموده و از آن در جهت اخذ راهبُردهای مدیریت ارتباط با مشتری بهره گیری نماییم.

 

در سمینار چارچوب کلی روش پیشنهادی و الگوریتم‌های انتخابی برای پیاده سازی گام‌های این روش تشریح گردید.در این ادامه بر طبق چارچوب ارائه شده در فصل قبل، سعی شده تا با اعمال الگوریتم ها بر روی پایگاه داده‌های مشتریان بانک مهر اقتصاد، در جهت حصول اهداف تحقیق که همان بخش‌بندی مشتریان و استخراج راهبُردهای متناسب با هر بخش و به‌کارگیری راهبُردها و دانش حاصل در چرخه مدیریت دانشی سازمان می باشد، گام برداریم.در این تحقیق روش Min-Max برای نرمال سازی داده‌ها، روش‌های K-Means، WK-Means،  A-Harmonic means جهت خوشه‌بندی داده‌ها و شاخص مجموع مربع خطاها برای ارزیابی و اعتبارسنجی خوشه‌ها به کار گرفته خواهند شد.مورد مطالعه در این تحقیق مشتریان بانک مهر اقتصاد می-باشند.

 

 

 

 

كلمات كلیدی :

داده کاوی

کشف دانش

مدیریت دانش مشتری

خوشه بندی مشتریان

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

3-1- مقدمه

3-2- روش پیشنهادی

3-2-1- چارچوب تحقیق

3-2-2- انتخاب متغیرها

3-2-3- آماده‌سازی و پیش‌پردازش داده‌ها

3-2-3-1- نرمال سازی داده‌ها

3-2-4- تعیین تعداد بهینه خوشه‌ها

3-2-5- خوشه‌بندی

3-2-5-1- انواع خوشه‌بندی

3-2-5-2- خوشه‌بندی به روش K-Means

3-2-5-1-1- مزایای استفاده از الگوریتم خوشه‌بندی K-Means

3-2-5-1-2-  محدودیت‌های الگوریتم K-Means

3-2-5-2- خوشه‌بندی به روش WK-Means

3-2-5-3- خوشه‌بندی به روش A-H-Means

3-2-6- ارزیابی خوشه‌ها به روش  مجموع مربع خطاها و انتخاب بهترین روش

3-2-7- به‌کارگیری دانش حاصل از خوشه‌بندی

3-3- روش‌های جمع آوری اطلاعات

3-4- جمع‌بندی مطالب فصل

 

4-1- مقدمه

4-2- معرفی بانک مهر اقتصاد

4-3- موضوع و فعالیت بانک

4-4- محاسبات تحقیق

4-4-1- گام انتخاب و جمع آوری متغیرهای ورودی

4-4-2- گام آماده‌سازی و پیش‌پردازش داده‌ها

4-4-3-گام تعیین تعداد بهینه خوشه‌ها

4-4-4- گام خوشه‌بندی داده‌ها

4-4-4-1- خوشه‌بندی به روش K-Means

4-4-4-2- خوشه‌بندی به روش WK-Means 1

4-4-4-3- خوشه‌بندی به روش A-H-Means 1

4-4-5- ارزیابی خوشه‌ها به روش  مجموع مربع خطاها و انتخاب بهترین روش

4-4-6-گام به‌کارگیری دانش حاصل از خوشه‌بندی

4-5- نتایج تحقیق

4-6- جمع‌بندی مطالب فصل

 

 

منابع و مآخذ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست جدول‌ها

 

جدول 3-1 متغیرهای تحقیق 80

جدول 4-1 نمونه ده‌تایی از داده‌های مربوط به مشتریان بانک مهر اقتصاد 95

جدول 4-2 متغیرهای نرمال شده 96

جدول 4-3 وزن نسبی متغیرهای تحقیق 100

جدول 4-5 مقادیر مجموع مربع خطاها در الگوریتم‌های مختلف خوشه‌بندی 101

جدول 4-6 دسته‌بندی مشتریان بر مبنای ویژگی‌های رفتاری مشابه 103

جدول 4-7 اطلاعات مربوط به خوشه‌بندی مشتریان بانک مهر اقتصاد به روش K-Means 104

 

 

 

فهرست تصاویر و نمودارها

 

شکل 3-1 چارچوب تحقیق 78

شکل 4-1 خوشه اول، الگوریتم K-Means 98

شکل 4-2 خوشه دوم، الگوریتم K-Means 98

شکل 4-3 خوشه سوم، الگوریتم K-Means 99

شکل 4-4 خوشه چهارم، الگوریتم K-Means 99

شکل 4-5 خوشه پنجم، الگوریتم K-Means 99

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • پرسشنامه ارزیابی علل موثر بر وفاداری مشتریان صنعت هواپیمایی | mBk9402q4prVe
  • پرسشنامه ارزیابی علل موثر بر وفاداری مشتریان صنعت هواپیمایی پرسشنامه وفاداری مشتری پرسشنامه علل موثر بر وفاداری مشتری پرسشنامه وفاداری مشتریان هواپیما دانلود پرسشنامه وفاداری مشتریان هواپیما پرسشنامه استاندارد وفاداری مشتریان هواپیما پرسشنامه علل موثر بر وفاداری مشتری صنعت هواپیمایی…

  • ابعاد و مدلهای اجرایی مدیریت ارتباط | 1qG11515VSaa2c با مشتری | 0U85358ONU5oI در پیاده سازی موفق آن | DfX5084HEVbk1
  • ابعاد و مدلهای اجرایی مدیریت ارتباط با مشتری در پیاده سازی موفق آن ابعاد و مولفه های مدیریت ارتباط با مشتری عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی CRM عوامل کلیدی موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری عوامل موثر بر موفقیت مدیریت…

  • پاورپوینت کتاب و درس اصول ومباني مديريت | rpA29243AgpT34
  • پاورپوینت کتاب و درس اصول ومباني مديريت پاورپوینت مبانی مدیریت چیست پاورپوینت اصول و مبانی مدیریت ورزشی پاورپوینت اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام پاورپوینت اصول مدیریت پاورپوینت کتاب اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام پاورپوینت کتاب اصول…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق | ggq12851Ix3eXH امنیت و احساس آن | a826768jOb6ja
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق امنیت و احساس آن مبانی نظری امنیت و احساس آن دانلود مبانی نظری امنیت و احساس آن دانلود پیشینه تحقیق امنیت و احساس آن پیشینه تحقیق امنیت و احساس آن ادبیات نظری امنیت و احساس…

  • دانلود تحقیق آموزش کارکنان و اصول آن با فرمت ورد | 9TI51686kWDWI5
  • دانلود تحقیق آموزش کارکنان و اصول آن با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی آموزش کارکنان و اصول آن با فرمت docx در قالب 26 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق | ggq12851Ix3eXH نوشتن برنامه بازاریابی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نوشتن برنامه بازاریابی مبانی نظری نوشتن برنامه بازاریابی دانلود مبانی نظری نوشتن برنامه بازاریابی پیشینه تحقیق نوشتن برنامه بازاریابی ادبیات نظری نوشتن برنامه بازاریابی فصل دوم پایان نامه نوشتن برنامه بازاریابی مبانی نظری و پیشینه…

  • پروپوزال پایان نامه امنیت در رایانش ابری | nTs18925A9y9hd | HLM18921lOEl0l
  • پروپوزال پایان نامه امنیت در رایانش ابری کلمات کلیدی : پروپوزال رایانش ابری پروپوزال محاسبات ابری دانلود پروپوزال رایانش ابری نمونه پروپوزال رایانش ابری پروپوزال امنیت در رایانش ابری نمونه پروپوزال محاسبات ابری دانلود پروپوزال محاسبات ابری پروپوزال امنیت در…

  • ابزارهای اعتباری بانک برای اعطای تسهیلات به مشتریان و فرآیند نظارتی بر آنها | X1k13369kIOGEe
  • ابزارهای اعتباری بانک برای اعطای تسهیلات به مشتریان و فرآیند نظارتی بر آنها مطالبات معوق پیشینه مطالبات معوق در ایران روشهای پیشنهادی برای وصول مطالبات معوق عوامل موثر در ایجاد مطالبات معوق مطالبات معوق بانکی از نگاه مشتریان علل افزایش…

  • دانلود پاورپوینت روش تحقیق | gX43137196eCJ7 و پایان نامه نویسی جلسه هشتم
  • دانلود پاورپوینت روش تحقیق و پایان نامه نویسی جلسه هشتم رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت روش تحقیق و پایان نامه نویسی جلسه هشتم جهت رشته علوم پایه در 20 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و…