رده بندی کالاها در فروشگاه های الکترونیکی _ یک رهیافت فازی | 8g157877mhzF

رده بندی کالاها در فروشگاه های الکترونیکی _ یک رهیافت فازی

طبقه بندی کالا
طبقه بندی کالاهای موجود در فروشگاه های اینترنتی
رده بندی کالاها در فروشگاه های الکترونیکی
یک رهیافت فازی رده بندی کالاها در فروشگاه های الکترونیکی
دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته هوش مصنوعی
دانلود مقالات کارشناسی ارشد هوش مصنوعی
دانلود مقالات ارشد هوش مصنوعی

رفتن به سایت اصلی

رده بندی کالاها در فروشگاه های الکترونیکی _ یک رهیافت فازی + 20 اسلاید انگلیسی + داده های همراه

 

چکیده:

در مکتوبی که پیش رو دارید، روشی برای طبقه بندی کالاهای موجود در فروشگاه های اینترنتی معرفی میگردد. این طبقه بندی بر اساس سلیقه مشتری و همچنین اطلاعات گرفته شده از دیگر موتور جستجوها پیرامون کالای مورد نظر بنا شده است. سلایق مشتری که به صورت زبانی درباره ی کالاها بیان شده (Linguistically defind) ، یا همان خواص محصول، مستقیما از مشتری دریافت می گردد. از طرف دیگر موتورهای جستجو اطلاعاتی پیرامون کالا و بر اساس نظر دیگر مشتریان جمع آوری می کنند. مجموع سلایق مشتری و اطلاعات موتور جستجوها به عنوان مقیاسی جهت آماده سازی اطلاعات جدید و رتبه بندی کالاها مطابق نیاز مشتری استفاده می شود. میانگین وزن دار شده (Weighted average) محصولات، که از اطلاعات پیشین و سلایق عنوان شده توسط مشتری بدست می آید به ما کمک می کند تا محصولات را در فروشگاه اینترنتی رتبه بندی کنیم.

 

 

 

کلمات کلیدی:

سیستم های فازی

رده بندی کالا

رهیافت فازی

رتبه بندی

کمیت سنج زبانی

 

 

 

مقدمه:

در هر دو نوع فروشگاه کلاسیک و آنلاین، یک مشتری مشخصات مورد نظر خود را هنگام خرید کالا مطرح می کند. همزمان مایل است بداند نظر دیگر مشتریان در ارتباط با کالایی که وی قصد خرید ان را دارد چیست.با این پروسه مشتری خواهد فهمید که انتخابش چه قدر با بهترین کالا فاصله دارد. (فاصله صفر وقتی مشتری بهترین انتخاب را دارد). مشتری انتظار دارد این رده بندی و پیشنهادات از طرف خود سیستم بازار الکترونیکی به وی داده شود. در این راه گرفتن اطلاعات، جهت دادن پیشنهاد، کار نسبتا دشواری است. 

 

این دشواری چند برابر می شود وقتی مشتری خواسته ها و سلایق خود را به صورت فازی بیان می کند. سیستم فروش الکترونیک نیاز دارد که در جهت هرچه مشتری مدارتر شدن، این اصطلاحات فازی را نمایش داده و ترکیب کند. یک مشکل دیگر در فروش الکترونیک بیرون کشیدن وزن های پنهان شده درون هر یک از خصوصیاتی است که مشتری بر اساس این وزن های ذهنی، قضاوت و رده بندی نهایی را می طلبد. اعلام این وزن های پنهان، فروش الکترونیکی را هر چه بیشتر بر روی خواست مشتری متمرکز می کند. اما بسیار دشوار است که این وزن ها در فروشگاه های الکترونیکی دریافت و تعریف شوند، زیرا درگیر کردن مشتری با جزئیات از جذابیت خرید خواهد کاست. مطلب بعدی به میزان محبوبیت کالای انتخاب شده بر می گردد. نهایتا سیستم نیاز دراد تمام موارد فوق را با هم ترکیب کرده و رده بندی نهایی را به مشتری اعلام کند.

 

 

در این گزارش ما با مشکل اول از طریق نمایش خواص کالا که توسط مشتری بیان می شود، به صورت مجموعه های فازی، روبرو می شویم. مسئله دوم با مفاهیم اپراتور OWA (Ordered Weighted Average) و کمیت سنج زبانی مدیریت می شود. اطلاعات سایر مشتریان از طریق اینترنت و با استفاده از موتورهای جستجو انجام می شود، و نهایتا از ترکیب تمام اطلاعات فوق جهت ارائه یک رده بندی مناسب و دادن اطلاعات جدید جانبی راجع به کالای مورد نظر استفاده خواهد شد.

 

 

در بخش 1، مروری بر کارهای انجام شده در این زمینه خواهیم داشت. در بخش 2، به شرح فواید مجموعه های فازی در نمایش یک کالا و کمیت سنج زبانی (Linguistic quantifier)، همراه با توضیح مختصری در ارتباط با اپراتور OWA می پردازیم. در بخش 3، ما به چگونگی رتبه بندی بر اساس اطلاعات گرفته شده از مشتری و همچنین موتورهای جستجو خواهیم پرداخت. در بخش 4، یک مثال عددی را در ارتباط با پروسه فوق از نظر می گذرانیم. مثالی که بررسی خواهد شد مربوط به کاری است که در مقاله مرجع بر روی داده ها انجام شده است. در بخش 5، پیاده سازی روش های رتبه بندی عنوان شده را بر روی داده های گرفته شده از پایگاه اینترنتی UCI، با تغییراتی که جزئیات آن شرح داده خواهد شد، انجام داده و نتایج حاصله را مورد بحث و بررسی قرار می دهیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست

چکیده: 3

مقدمه: 3

1_ مروری بر کارهای قبلی: 4

2_ سفارشی کردن کالا: 6

2_1_ مفاهیم فازی در ویژگی های محصول: 6

2_2_ کمیت سنج زبانی (Linguistic Quantifier): 8

2_3_ اپراتور OWA: 9

3_ رتبه بندی محصولات: 9

3_1_ رده بندی از دیدگاه ویژگی های مورد نظر مشتری: 10

3_1_ رده بندی از دیدگاه موتورهای جستجو: 11

4_ رتبه بندی نهایی محصولات: 12

5_ مثال عددی: 13

5_1_ رتبه بندی ماشین ها از دیدگاه مشتری: 14

5_2_ رتبه بندی ماشین ها از دیدگاه مشتری: 14

6_ پیاده سازی روش: 16

6_1_ داده ها: 17

6_2_ مسئله و حل آن: 18

6_3_ بحث و نتیجه گیری: 19

مراجع: 20

 

  • پاورپوینت چدن های با گرافیت فشرده | fX541791X0U8ON
  • پاورپوینت چدن های با گرافیت فشرده رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت چدن های با گرافیت فشرده جهت رشته ی مهندسی در قالب 29 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش    …

  • پاورپوينت بودجه بندی سرمايه ای و مديريت پروژه | e8G323838tetEu
  • پاورپوينت بودجه بندی سرمايه ای و مديريت پروژه پاورپوینت بودجه بندی سرمایه ای دانلود پاورپوینت بودجه بندی سرمایه ای پاورپوینت درباره بودجه بندی سرمایه ای رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت بودجه بندی سرمايه ای و مديريت پروژه جهت رشته…

  • پاورپوینت رویکردهای نوین در مدیریت استراتژیک | F2r1296zYLAWl منابع انسانی
  • پاورپوینت رویکردهای نوین در مدیریت استراتژیک منابع انسانی پاورپوینت رویکردهای نوین در مدیریت استراتژیک منابع انسانی استراتژی مدیریت استراتژیک منابع انسانی عناصر فرایند برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی هدفها یا خروجی مدیریت استراتژیک منابع انسانی فرایندهای مدیریت منابع انسانی هدفهای…

  • دانلود تحقیق تعریف مفاهیم اصلی مدیریت استراتژیک | F2r1296zYLAWl با فرمت ورد
  • دانلود تحقیق تعریف مفاهیم اصلی مدیریت استراتژیک با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی تعریف مفاهیم اصلی مدیریت استراتژیک با فرمت docx در قالب 24 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • پاورپوینت رابطه تامین مالی و فرایند سرمایه | 4fL29365oWAIDv
  • پاورپوینت رابطه تامین مالی و فرایند سرمایه پاورپوینت درصد تغییرات سرمایه پاورپوینت شیوه های تامین مالی پاورپوینت فرایند سرمایه پاورپوینت سرمایه داری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت رابطه تامین مالی و فرایند سرمایه جهت رشته اقتصاد در قالب  15 اسلاید…

  • پاورپوینت آموزشی مخصوص کودکان با موضوع گلستان | NpP36441q0BhHE
  • پاورپوینت آموزشی مخصوص کودکان با موضوع گلستان پاورپوینت کودکان با موضوع گلستان دانلود پاورپوینت کودکان با موضوع گلستان پاورپوینت درباره کودکان با موضوع گلستان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزشی مخصوص کودکان با موضوع گلستان جهت رشته روانشناسی و…

  • تاثیر رابطه ایران و آمریکا بر امنیت خلیج فارس | 0zz16145L4M7Bi
  • تاثیر رابطه ایران و آمریکا بر امنیت خلیج فارس نقش آمریکا در خلیج فارس ترتیبات آینده در خلیج فارس امنیت خلیج فارس و تاثیرپرونده هسته ای ایران بر امنیت خلیج فارس تاثیر رابطه ایران و آمریکا بر امنیت خلیج فارس…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش شیوه های حل تعارض زناشویی | fKb23256XqVKpL
  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش شیوه های حل تعارض زناشویی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه شیوه های حل تعارض زناشویی مبانی نظری شیوه های حل تعارض زناشویی پیشینه تحقیق شیوه های حل تعارض زناشویی پیشینه پژوهش شیوه های…

  • پاورپوینت خاموش کننده دستی | sxk45485MDsa2b
  • پاورپوینت خاموش کننده دستی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت خاموش کننده دستی جهت رشته صنایع در قالب 80 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش         توانايي استفاده صحيح اين…