مبانی نظری و پیشینه تحقیق | ggq12851Ix3eXH مهارت اعضای هیات علمی در فرآیند یاددهی یادگیری | SQu10362DFaNg9

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت اعضای هیات علمی در فرآیند یاددهی یادگیری

مبانی نظری فرآیند یاددهی یادگیری
دانلود مبانی نظری فرآیند یاددهی یادگیری
پیشینه تحقیق فرآیند یاددهی یادگیری
ادبیات نظری فرآیند یاددهی یادگیری
فصل دوم پایان نامه فرآیند یاددهی یادگیری
مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرآیند یاددهی یادگیری
ادبیات و مبانی نظری فرآیند یاددهی یادگیری

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه رشته مدیریت آموزشی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت اعضای هیات علمی در فرآیند یاددهی یادگیری

 

 

 

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

توضیحات:

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

 

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

 

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

 

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

 

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

 

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد

 

 منبع:فروشگاه ساز فایلینا

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 

 

 

 

 

 

فرایند یاددهی – یادگیری 

در عصر انفجار اطلاعات تأكید بر فرایند یاد دهی – یادگیری در تمام حیطه ها ضروری است.  (شواخی و همکاران ، 1386)یادگیری و جریان آن،  یكی از اركان اصلی برنامه تربیتی است.  یادگیری اساس رفتار افراد را تشكیل می دهد.  از طریق یادگیری،  فرد با محیط خود آشنا می شود.  در گذشته تدریس از دیدگاه عده ای از متخصصان تعلیم و تربیت به معنی انتقال معلومات بود.  حال آن كه صاحب نظران جدید تعلیم و تربیت بر این باورند كه معلم باید راه و روش دانستن را به دانش آموزان بیاموزد و به انتقال فرمول ها و معلومات اكتفا نكند.  امروزه نمی توان گفت روشی را كه روز نخست معلم انتخاب می كند باید همواره ثابت بماند زیرا گذشت زمان ایجاد تغییراتی را در این روش الزام آور می سازد.  هم چنین نمی توان گفت:

 

 صرف مطالعه كتبی برای معلم خوب شدن كافی است زیرا تجربه بزرگترین آموزگار و پشتیبان انسان است اما در هر صورت چون هدف معلم ارایه هر چه بهتر و بیش تر مطلب به شاگردان است لذا تقریباً همه معلمان تلاش می كنند فضایی در كلاس ایجاد كنند كه برای تمام اعضای آن دوستانه و آموزنده باشد.  جان دیویی،  تأكید بسیاری بر تجربه فرا گیرنده در جریان یادگیری دارد و می گوید: دانش آموز موجودی فعال و كنش گر است كه در محیط خود دخالت می كند و با آن عمل متقابل انجام می دهد.  دانش آموز از طریق فعالیت های خود می آموزد و ذهن خود را از طریق رفتاری كه در آن مشاركت دارد می سازد.  به نظر دیویی وظیفه معلم راهنمایی فكری است و معلم باید عادت كند تفكر را در دانش آموزان پدید آورد.  ژان پیاژه از جمله كسانی است كه بیش از همه به اهمیت روش های فعال پی برد و به كار گیری آنها را توصیه كرد.  او در نوشته های خود همواره بر فعالیت فرا گیرنده در جریان یادگیری تأكید دارد و می گوید:

 

 وقتی دانش آموز فعال نباشد،  یعنی در وضعیت كنش پذیر قرار داشته باشد،  به صرف شنیدن سخن دیگران چیزی یاد نمی گیرد؛ شناخت هایی كه فرد بدان ها نایل می شود،  حاصل درون سازی فعال اشیاء است  .  جروم برونر (1996) ابداع كننده روش آموزش اكتشافی است.  معتقد است: “قرار دادن پاسخ مستقیم در اختیار دانش آموزان آنان را به كتاب و متن فعلی متكی می كند و موجب می شود ازخود كوشش نشان ندهند.  در نتیجه آنان از یادگیری رضایت خاطر به دست نمی آورند و انگیزه های یادگیری در آنها ضعیف می شود” البته باید خاطر نشان كرد كه هیچ یك از روشهای تدریس به خودی خود خوب یا بد نیستند.  بلكه نحوه و شرایط استفاده از آنها موجب قوت یا ضعف شان می شود.  بروس جویس (2004) در این باره می گوید: دانش آموزان بخش مهمی از محیط یادگیری را شامل می شوند و واكنش های متفاوت نسبت به مدل های گوناگون از خود نشان می دهند.  ساختار شخصیت،  استعداد،  توانایی های ذاتی و آموخته های پیشین دانش آموزان ،  موجب شكل گیری سبك های مختلف یادگیری می شود.  (حسن زاده و همکاران ، 1391)

 

همچنین اتكینسون و فلیر  رویكردهای یاد دهی – یادگیری را در چهار نوع رویكرد اكتشافی،  رویكرد انتقالی،  رویكرد فرایندی و رویكرد تعاملی قرار داده اند كه به اختصار بیان می شوند.  

 

رویكرد یاد دهی – یادگیری اكتشافی: در این رویكرد به فراگیران اجازه داده می شود كه خودشان جواب پرسش ها را كشف كنند و بر به كارگیری جدی مواد و وسائل توسط فراگیران تأكید می كند.  

 

رویكرد یاد دهی – یادگیری انتقالی: این رویكرد بدون درگیر كردن جدی فراگیران در فرایند یادگیری،  پاسخ بیش تر پرسش ها به آنان گفته می شود و دانش آموزان پذیرای اطلاعاتی هستند كه توسط معلم به آنان ارائه می شود.

 

رویكرد یاد دهی – یادگیری فرایندی: در این رویكرد فراگیر در یادگیری فعالانه شركت دارد.  رویكرد فرایندی به طور عمده بر مهارت هایی مانند مشاهده،  برقراری ارتباط و طبقه بندی تأكید دارد. 

 

رویكرد یاد دهی – یادگیری تعاملی: این رویكرد به عنوان تركیبی از اجزاء هر یك از رویكردهای قبل در یك چهارچوب است.  در این رویكرد معلم فعالانه در جهت آگاهی یافتن از آنچه كه فراگیران قبلاً فهمیده اند تلاش می كند و آنگاه آنان را به پرسیدن پرسش های علمی تشویق می كند.  (شواخی و همکاران ،  1386)

 

 

 

 

منبع:فروشگاه ساز فایلینا

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش

2- 1- مقدمه 26

2-2-2- مهارت اعضای هیئت  علمی در فرایند یاددهی – یادگیری 60

2-2-2-1- -فرایند یاددهی – یادگیری 60

2-2-2-2-تعریف تدریس 62

2-2-2-3- الگوی تدریس 63

2-2-2-4-مهارت های تدریس 66

2-2-2-5-  طبقه بندی تدریس 68

2-2-2-6- رویکردهای تدریس 72

2-2-2-7-کیفیت تدریس 76

2-2-2-8- چرخه یادگیری 80

2-2-2-9- مهارت اعضای هیات  علمی در چرخه یادگیری 81

2-2-2-9-1- چرخه یادگیری سه گانه 81

2-2-2-9-2-چرخه یادگیری چهارگانه 81

2-2-2-9-3- چرخه یادگیری پنج گانه 82

2-2-2-9-4-چرخه یادگیری هفت گانه 83

2-4-3-پژوهش ها در رابطه با مهارت اعضای هیئت علمی در فرایند یاددهی یادگیری 125

2-4-2-1-پژوهش های خارجی 123

2-4-2-2-:پژوهش های داخلی 124

منابع

 

 

 

 

 

 

 

 

  • بررسی اثرات فناوری اطلاعات بر بهره وری سازمان | TEo14023VttZQ7
  • بررسی اثرات فناوری اطلاعات بر بهره وری سازمان مدل اقتصادسنجی بهره وری در سازمان تاثیر فناوری اطلاعات بر بهره وری سازمان مهندسی مجدد فرایند‌های سازمانی تاثیر سرمایه‌گذاری در فنّاوری اطلاعات بر بهره‌وری ارزیابی شاخص‌های مهندسی مجدد فرایندهای سازمانی ارزیابی تاثیر…

  • دانلود تحقیق بهبود کیفیت با فرمت ورد | zIy48963lzVQsC
  • دانلود تحقیق بهبود کیفیت با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی بهبود کیفیت با فرمت docx در قالب 74 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد       فهرست…

  • پاورپوینت تحلیل استراتژیک بازار مسکن بر اساس ماتریس PEST & SWOT | u6G476253VjNsz
  • پاورپوینت تحلیل استراتژیک بازار مسکن بر اساس ماتریس PEST & SWOT رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت با موضوع تحلیل استراتژیک بازار مسکن بر اساس ماتریسPEST & SWOT، در قالبppt  و در 34 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:   خصوصیات مسکن…

  • دانلود تحقیق تاثیر فضای مجازی بر گرایش های دینی با فرمت ورد | Tax48069xnHLMl
  • دانلود تحقیق تاثیر فضای مجازی بر گرایش های دینی با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی تاثیر فضای مجازی بر گرایش های دینی با فرمت docx در قالب 90 صفحه ورد بصورت کامل و جامع…

  • پاورپوینت اصول و مبانی آزمون نرم افزار | hSV32589Wcx015
  • پاورپوینت اصول و مبانی آزمون نرم افزار دانلود پاورپوینت ازمون نرم افزار پاورپوینت در مورد ازمون نرم افزار پاورپوینت در مورد اصول و مبانی ازمون نرم افزار دانلود پاورپوینت اصول و مبانی ازمون نرم افزار رفتن به سايت اصلي دانلود…

  • تحقیق در مورد دست برتری | YsJ35789ruP9Zt
  • تحقیق در مورد دست برتری تحقیق دست برتری تعریف نظری دست برتری تعریف عملیاتی دست برتری نظریه های دست برتری رویکردهای دست برتری رفتن به سايت اصلي دانلود تحقیق کامل در مورد دست برتری        دست برتری به عنوان…

  • پاورپوینت شناخت مواد مخدر | 3Zl33539aqnSfZ
  • پاورپوینت شناخت مواد مخدر پاورپوینت در مورد شناخت مواد مخدر دانلود پاورپوینت شناخت مواد مخدر پاورپوینت مواد مخدر و معتادان پاورپوینت مواد مخدر رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مواد مخدر جهت رشته پزشکی در قالب 37 اسلاید و با…

  • جهاد، خودكفایی و امنیت غذایی | nwM5154jNLvHn
  • جهاد، خودكفایی و امنیت غذایی جهاد خودكفایی امنیت غذایی رفاه اجتماعی مدیریت جهادی جهاد، خودكفایی و امنیت غذایی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق رشته…

  • پاورپوینت قانون اساسی و حاکمیت آن | Gew374065y0oYB
  • پاورپوینت قانون اساسی و حاکمیت آن پاورپوینت قانون اساسی ایران پاورپوینت قانون اساسی مشروطه پاورپوینت قانون اساسی چیست پاورپوینت قانون اساسی چند اصل دارد رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت قانون اساسی و حاکمیت آن جهت رشته حقوق در قالب…