چارچوب نظری و پیشینه پژوهش صمیمیت کلامی و غیرکلامی معلمان | xGE9894DrF6MT

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش صمیمیت کلامی و غیرکلامی معلمان

مبانی نظری صمیمیت کلامی و غیرکلامی معلمان
دانلود مبانی نظری صمیمیت کلامی و غیرکلامی معلمان
پیشینه تحقیق صمیمیت کلامی و غیرکلامی معلمان
ادبیات نظری صمیمیت کلامی و غیرکلامی معلمان
فصل دوم پایان نامه صمیمیت کلامی و غیرکلامی معلمان
مبانی نظری و پیشینه تحقیق صمیمیت کلامی و غیرکلامی معلمان
ادبیات و مبانی نظری صمیمیت کلامی و غیرکلامی معلمان

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه رشته روانشناسی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش صمیمیت کلامی و غیرکلامی معلمان

 

 

 

* با قیمت دانشجویی، ارزان و مناسب :)-** فایل منحصر به فرد، بصورت جامع و کامل و با منابع بروز و جدید خریداری کنید.*** این فایل بصورت انحصاری برای فروشگاه فایلینا تولید شده و در هیچ جای دیگه ای بجز این فروشگاه پیدا نمی شود.

پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com

 

 

 

مقدمه مبانی نظری صمیمیت کلامی و غیرکلامی معلمان

صمیمیت مفهومی گسترده است که در هر فرهنگی وجود دارد (محرابیان،1971).

 درواقع، در چین (میرز، زانگ، گان، 1998) در آلمان (بایرن وراچ، 2001) ژاپن (هینكل 1998، نیو لیپ، 1997) كنیا (جانسون، مایلر ،2002)، فنلاند، استرالیا و تا حد کمتری در پورتوریکو (مك كراسلی، فایر، ریچمن، سالین وبراكلوچ  و 1995 و1996) درک فراگیر از صمیمت جویی غیرکلامی با یادگیری عاطفی رابطه دارد.

 با پیشرفت و تحولات شگرف علمی جهان در دنیای ارتباطات و فناوری اطلاعات هنوز هیچ جایگزینی برای معلم یافت نشده است، بنابراین هر تغییر و تحولی در كیفیت آموزشی و هر تحولی و هر تلاشی برای تغییر بنیادی نظام، بدون تحول در نظام معلمی امكان پذیر نخواهد بود (شاه‌محمدی، 1391).

 

فتحی آذر و کریمی (1385) تدریس ازجمله مفاهیم پیچیده و چندوجهی در سیستم آموزشی هر کشور است كه می‌تواند از فاكتورهای متعددمتاثر شود. موضوع درسی، معلم و شخصیت او، دانش‌آموز وكنش او در كلاس درس، جو كلی كلاس و غیره از مؤلفه‌هایی هستند كه در فرایند تدریس در تعامل دائمی با یكدیگر بوده، چگونگی تركیب آن‌ها عامل تعیین‌کننده كارآمدی یا ناكارآمدی تدریس است. با توجه به كنش متقابلی كه بین معلم و دانش‌آموز در كلاس درس وجود دارد، نحوه رفتار معلم عامل فوق‌العاده مهمی در جهت ‌دهی به رفتار دانش آموزان در كلاس درس خواهد بود.

 

از میان مؤلفه‌های تأثیرگذار در آموزش پرورش، نقش معلم بسیار مهم وانكار ناپذیر  است، رفتار معلم تأثیر فراوانی بر رفتار و گرایش‌های دانش آموزان دارد (جعفری،1389).

رفتار میان فردی  و خوب بودن او جنبه‌های مهم از محیط كلاس هستند معلمان برای بهینه كردن شرایط محیط می‌بایستی تلاش كنند تا محیط یادگیری قوی ایجاد كنند ممكن است معلمان قادر به ایجاد كلاس مطلوب‌تری باشند، محیطی موافق كه از طریق روابط میان فردی مثبت شناسایی‌شده باشد كه در آن هر فردی احساس خوبی داشته باشد (وان پتگم و همكاران، 2006)

توانایی‌های معلم كه توسعه روابط انسانی صحیح بادانش آموزان را ممکن می‌کند ونیز ظرفیت او را برای ایجاد كلاسی دموكراتیك و موافق، خصوصیت‌های مهمی برای تدریس کارآمد هستند (مویجس ورینلدز ،2005).

 

طبق اصل صمیمیت محرابیان (1971)، افراد به اشخاص یا اشیائی که آن‌ها را دوست دارند، ارزش بالایی برایشان قائل‌اند و آن‌ها را ترجیح می‌دهند نزدیک شده و به سمت آن‌ها کشیده می‌شوند درحالی‌که از اشخاص و اشیائی که از آن‌ها بیزارند، آن‌ها را منفی ارزیابی می‌کنند یا ترجیح نمی‌دهند، اجتناب کرده و از آن‌ها دور می‌شوند.رفتارهای صمیمیت پیام‌های حاوی نزدیک شدن و دوست داشتن را از طریق نشانه‌هایی مانند دسترس‌پذیری برای ارتباط، کاهش فاصله فیزیکی و روانی بین افراد، افزایش تحریک حسی و صمیمیت میان فردی انتقال می‌دهند. رفتارهای صمیمت جویی غیرکلامی رایج عبارت‌اند از تماس چشمی، لمس کردن و دست زدن، حالت‌های بدنی خودمانی و راحت، حرکات و اشارات رسا و پرمعنی و صدای پرطنین و گرم (اندرسون، 1985).

 

گینات  (2014) به‌طورکلی ارتباطات انسانی را به دو مقوله کلامی و غیرکلامی تقسیم می‌کنند. بیشتر متخصصان تعلیم و تربیت، ارتباط را نوعی رابطه دوطرفه می‌دانند، هرچند که رابطه یک‌طرفه نیز ممکن است وجود داشته باشد. ارتباطات معلم و شاگرد هر دو ویژگی را دارد. هم‌کلامی و هم غیرکلامی است. هرگاه معلم مطرح کننده سؤال یا اظهارکننده پیام و مطلبی است باید درنهایت بداند و‌اکنش شاگردان نسبت به آنچه بوده است (بازخورد). عمده‌ترین مسئله و مهم‌ترین مهارت هنگام تدریس، برقراری ارتباط صحیح میان معلّم و شاگردان است. چنانچه این رابطه به‌خوبی برقرار شود، هدف‌های آموزشی باکیفیت و سهولت بیشتری تحقّق می‌یابند. برقراری ارتباط دارای اصول و فنون شناخته‌شده‌ای است که آشنایی با آن‌ها برای معلّمان ضرورت دارد. برخلاف روابط جامد مکانیکی، رابطه معلم با شاگردان در کلاس درس از نوع روابط پیچیده انسانی است و در برقراری ارتباط انسانی عوامل متعدد و گوناگونی مؤثرند. معلم نقش مهمی در سلامت فکری و روانی دانش آموزان دارد. به‌طوری‌که مطالعات نشان داده است دانش آموزان معلمان متعادل، از تعادل روانی و آرامش بیشتری برخوردارند.

 

 

 

 

 

 منبع:فروشگاه ساز فایلینا

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم : پیشینه پژوهش

2-1- مقدمه                                                     .16

2-2-ادراك دانش آموزان                                          16

2-2-1 – ادراك واهمیت آن                                     .18

2-2-2 – ادراك مثبت از معلمان وارتباط كلامی تعاملی                .21

2-2-3- تفاوت های فرهنگی در ادراك وارتباط تعاملی كلامی          .24

2-2-4- پژوهش های مربوط به ادراك دانش آموزان                  .24

2-3- انتظارات دانش آموزان                                      30

2-3-1- پژوهش های مربوط به انتظار دانش اموزان                    .31

2-4- نظریه در مورد صمیمیت كلامی وغیر كلامی                     35

2-4-1- تفاوت های فرهنگی در صمیمیت جویی غیر كلامی            .42

2-4-2- جو مدرسه وتاثیر آن برادراك                              44

2-4-3- روابط دانش آموز – معلم                                 .48

2-4-4 -پژوهش های مربوط به رفتارهای صمیمی كلامی              .54

2-5- نظریه در مورد رفتار نامناسب معلمان                         .57

2-5-1- انواع ارتباطات در هر فرهنگ                             .64

2-5- 2- اعتبارمعلم                                            .65

2-5-3 – پژوهش هایی در مورد رفتار نامناسب معلمان                .66

2-6 – خلاصه 

 

منابع

 

 

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
 
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
 
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
 
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
 
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
 
منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
 
نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
 
بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد
 
پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 
 

 

 

 

 

 

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اعتماد به نفس | w5g2344038CvO2 جنسی
  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اعتماد به نفس جنسی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اعتماد به نفس جنسی مبانی نظری اعتماد به نفس جنسی پیشینه تحقیق اعتماد به نفس جنسی پیشینه داخلی اعتماد به نفس جنسی پیشینه خارجی…

  • اختلال اضطراب | cJp115875fybcl فراگیر  و بررسی نظریه های شناختی در مورد آن
  • اختلال اضطراب فراگیر  و بررسی نظریه های شناختی در مورد آن کلمات کلیدی : اختلال اضطراب فراگیر تعاريف نظري اختلال اضطراب فراگیر تعاريف عملياتي اختلال اضطراب فراگیر نظریه های شناختی اختلال اضطراب فراگیر تحقیق کامل در مورد اختلال اضطراب فراگیر…

  • پاورپوینت آشنایی کامل با ساختار ترمزهای ABS | A3v26485Tt66Xi
  • پاورپوینت آشنایی کامل با ساختار ترمزهای ABS پاورپوینت ترمز abs چیست پاورپوینت ترمز abs پراید پاورپوینت ترمز abs مخفف چیست پاورپوینت ترمز abs چگونه کار میکند رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی کامل با ساختار ترمزهای ABS جهت رشته مکانیک…

  • دانلود پاورپوینت آشنایی با مقاله و مقاله نویسی | 2qF31447kzWEli
  • دانلود پاورپوینت آشنایی با مقاله و مقاله نویسی پاورپوینت آموزش مقاله نویسی پاورپوینت درمورد مقاله پاورپوینت آشنایی با مقاله نویسی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با مقاله و مقاله نویسی جهت رشته علوم پایه در 40 اسلاید و…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش باورهای معرفت شناختی | SBt23122osxJ5I
  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش باورهای معرفت شناختی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه باورهای معرفت شناختی مبانی نظری باورهای معرفت شناختی پیشینه تحقیق باورهای معرفت شناختی پیشینه داخلی باورهای معرفت شناختی پیشینه خارجی باورهای معرفت شناختی پیشینه پژوهش…

  • پاورپوینت اشعار مسعود سعد سلمان | nmN271312Qbosx
  • پاورپوینت اشعار مسعود سعد سلمان پاورپوینت تحقیق راجب اشعار مسعود سعد سلمان پاورپوینت انواع اشعار مسعود سعد سلمان دانلود پاورپوینت اشعار مسعود سعدسلمان پاورپوینت اصطلاحات به كار رفته در اشعار مسعود سعد سلمان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اشعار…

  • پاورپوینت بهبود مستمر فرآیند | rXK25923Gi99s6
  • پاورپوینت بهبود مستمر فرآیند پاورپوینت بهبود مستمر در سازمان پاورپوینت معرفی کایزن یا بهبود مستمر پاورپوینت بهبود مستمر پاورپوینت اصول بهبود مستمر رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بهبود مستمر فرآیند جهت رشته مدیریت در قالب 163 اسلاید و با فرمتpptxبصورت…

  • پاورپوینت جغرافیای شهری | wW5183394zjWxb
  • پاورپوینت جغرافیای شهری کلمات کلیدی : پاورپوینت جغرافــیای شهـــری جغرافــیای شهـــری تحقیق جغرافــیای شهـــری خاستگاه و روند تکاملی جغرافیای شهری موضوع مورد بحث جغرافیای شهری چارچوب جغرافیای شهری روش تحقیق در جغرافیای شهری نحوه نگرش علم جغرافیا به پدیده های…

  • پاورپوینت فصل هشتم کتاب تکامل موجودات زنده با موضوع سازش تشعشعی | W8u500652K2MQ4
  • پاورپوینت فصل هشتم کتاب تکامل موجودات زنده با موضوع سازش تشعشعی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت فصل هشتم کتاب تکامل موجودات زنده با موضوع سازش تشعشعی جهت رشته زیست در قالب 12 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع…