بررسی تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش در بازاریابی | aKQ1132952ftRS

بررسی تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش در بازاریابی

بررسی تبلیغات تجاری در بازاریابی
بررسی پیشبرد فروش در بازاریابی
شیوه های نوین ترفیع
فعالیت های پیشبرد فروش
فعالیت های تبلیغات تجاری
پایان نامه تبلیغات تجاری
پایان نامه پیشبرد فروش

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه رشته مدیریت

بررسی تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش در بازاریابی

 

 

 

 

 

 مقدمه

بازاریابی از گذشته های دود کم و بیش در زندگی بشری نقش ایفا کرده اما با حرکت اقتصاد به سمت جهانی شدن و حکم فرمایی مشتری مداری بر نظام های اقتصادی، بازاریابی به ابزار انکارناپذیری برای موفقیت در روابط اقتصادی و بازرگانی جوامع کنونی تبدیل شده و برقراری ارتباطات موثر در جهت تحقق اهداف بازاریابی، از جمله دغدغه های اصلی و پایه ای مدیران سازمان ها به حساب می آید. دانشمندان بازاریابی برای برنامه ریزی و انجام امور مربوط به بازاریابی، اقدامات مربوط به آن را در قالب چهار عنصر (4Ps) طبقه بندی کرده اند. این عناصر که تشکیل دهنده ی آمیخته ی بازاریابی هستند عبارتند از: محصول، قیمت، توزیع و ترفیع. در میان این عناصر، برنامه هایی که برای ترفیع  سازمان و محصول انجام می شود از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار است. بازاریابی از علم ارتباطات به عنوان ابزاری جهت تحقق اهداف ترفیعی خود استفاده می نماید (رضایی، 1389).

 

یکی از وظایف مهم در مدیریت بازاریابی، تعیین موثرترین ترکیب ترفیع می باشد. هرکدام از روش های ترفیع ویژگی های منحصر به فردی دارد که عامل تعیین کننده در انتخاب هریک محسوب می گردد. یک شرکت باید ابزارهای ارتباطی را آگاهانه و با دقت به نحوی با یکدیگر ترکیب کند تا بتواند ترکیب موزونی از عناصر ترفیعی به وجود آورد، ترکیبی که نیل به اهداف ارتباطی و بازاریابی را ممکن سازد. انتخاب روش های مناسب ارتباطی با توجه به موقعیت مخاطبان در بازار هدف صورت می گیرد. خرید، نتیجه ی یک فرآیند طولانی تصمیم گیری مصرف کننده است. برقرار کننده ی یک ارتباط بازاریابی باید بداند مخاطبان هدف او اکنون در چه موقعیتی قرار دارند و او می خواهد آنها را به کجا منتقل نماید (صمدی، 1387). 

 

مدیران سازمان های امروزی با درنظر گرفتن عواملی چند، مانند رقابت حاکم بر بازار، ویژگی محصولات و سازمانشان، ویژگی های مشتریان هدف و غیره، به تهیه و ترکیب خاصی از شیوه های برقراری ارتباط که شامل: تبلیغات ، پیشبرد فروش ، روابط عمومی ، فروشندگی شخصی  و بازاریابی مستقیم  است، اقدام می کنند. ترکیب فوق که برای تحت تاثیر قرار دادن مشتریان بازار هدف تهیه می شود، آمیخته ی ترفیع  نامیده می شوند. هرکدام از عناصر آمیخته ی ترفیع متاثر از عوامل مختلفی است که نقش اساسی در تدوین موثر این آمیخته دارند. ضمن اینکه هر کدام از عناصر آمیخته ی ترفیع ویژگی هایی دارند که آنها را برای ترفیع در صنایع خاصی موثرتر می نمایاند. در حقیقت در هر صنعت خاص، باید با توجه به ویژگی های آن صنعت و خصوصیات هرکدام از عناصر آمیخته ی ترفیع به تهیه و تدوین آمیخته پرداخت (رضایی، 1389).

 

ترفیع یه مجموعه فعالیت هایی اطلاق می شود که بنگاه ها انجام می دهند تا بتوانند در مورد ارزش و مطلوبیت محصول اطلاعات خوبی به خریداران بدهند، به طوری که از بین محصولات موجود در صنعت، محصول ارایه شده ی ایشان را بخرند. آمیخته ی ترفیع بازاریابی مجموعه ای از متغیرهای قابل کنترل است که صاحبان بنگاه ها آنها را برای پاسخگویی به بازار هدف درهم می آمیزند. یک کسب و کار کوچک و متوسط باید ابزارهای ترفیع را آگاهانه و با دقت به نحوی با یکدیگر ترکیب کند تا بتواند ترکیب موزونی از این عناصر به وجود آورد، ترکیبی که نیل به اهداف ارتباطی و بازاریابی را ممکن سازد. از این رو ترفیع عبارت است از: مجموعه فعالیت های اطلاع رسانی، ترغیب، یادآوری و اثرگذاری. آمیخته ی مرسوم ترفیع بازاریابی، مجموعه ای از متغیرهای قابل کنترل است که صاحبان بنگاه ها آنها را برای پاسخگویی به بازار هدف ترکیب می کنند. از این رو برنامه ترفیع، ترکیب ویژه ای از تبلیغات، روابط عمومی، پیشبرد فروش، فروش شخصی و بازاریابی مستقیم است که شرکت بدان وسیله با آگاهی و جذب مشتری به اهداف خود از جمله افزایش فروش محصولات خود نایل می شود (رضوانی و خرمشاهی، 1390).

 

 

 

 

کلمات کلیدی:

تبلیغات تجاری

پیشبرد فروش

فعالیت های ترفیع

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

فعالیتهای ترفیع

2-2-1) تعریف ترفیع

• تبلیغات

• روابط عمومی

• فروش شخصی

• بازاریابی مستقیم

2-2-1-1) شیوه های نوین ترفیع

• ارتباطات شفاهی

• بازاریابی پارتیزانی

• بازاریابی الکترونیکی

• بازاریابی از طریق تلفن همراه

• بازاریابی ویروسی

جدول 2-1-1) جمع بندی شیوه های ترفیع

2-2-3) تعریف تبلیغات

تبلیغات مستقیم

2-2-3-1) تاریخچه تبلیغات در ایران وجهان

2) نشانه ها و تبلیغ روی دیوارها

3) جارچی های شهر

2-2-3-1-1) تاریخچه تبلیغات در ایران

2-2-3-2) جذابیت های تبلیغات

2-2-3-3) ابزار تبلیغات بازرگانی

2-2-3-5) ده فرمان تبلیغات

2-2-3-6) استفاده از تبلیغات در تلویزیون

2-2-3-7) استفاده از تبلیغات در رادیو

2-2-3-8) مزایا و معایب تبلیغات بازرگانی

2-2-3-9) تاثیر تبلیغات بر متغیرهای اقتصادی

2-2-3-10) تاثیر تبلیغات بازرگانی بر رفتار مصرف کننده

2-2-4) فعالیت های پیشبرد فروش

2-2-4-1) انواع پیشبرد فروش مصرف کننده

2-2-4-2) اهداف پیشبرد فروش

2-2-4-3) مزایای پیشبرد فروش

2-2-4-4) ابزارهای پیشبرد فروش مصرف کننده

2-2-4-5) آینده ی پیشبرد فروش

 

فهرست منابع و مآخذ:

 

 

 

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق | ggq12851Ix3eXH رضایت شغلی، ارزشها، نگرشها و انگیزش 59 صفحه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی، ارزشها، نگرشها و انگیزش 59 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری رضایت شغلی ادبیات نظری رضایت شغلی چارچوب نظری رضایت شغلی فصل دوم پایان نامه رضایت شغلی دانلود مبانی نظری رضایت شغلی پیشینه…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی فراشناخت | jjw23574qP6RKs
  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی فراشناخت کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه فراشناخت مبانی نظری فراشناخت پیشینه تحقیق فراشناخت پیشینه داخلی فراشناخت پیشینه خارجی فراشناخت پیشینه پژوهش فراشناخت پیشینه نظری فراشناخت ادبیات نظری فراشناخت چارچوب نظری فراشناخت رفتن به…

  • پاورپوینت فصل 1 علوم نهم مبحث مواد و نقش آنها در زندگی | jmr42511XR26vR
  • پاورپوینت فصل 1 علوم نهم مبحث مواد و نقش آنها در زندگی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش فصل 1 علوم نهم مبحث مواد و نقش آنها در زندگی در قالب 12 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع…

  • پاورپوینت قوه مجریه و دستگاه اداری مرکزی جمهوری اسلامی ایران | ljB986mryyYo
  • پاورپوینت قوه مجریه و دستگاه اداری مرکزی جمهوری اسلامی ایران پاورپوینت قوه مجریه و دستگاه اداری مرکزی جمهوری اسلامی ایران قوه مجریه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نقش قوه مجریه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اداره امور عمومی…

  • پروپوزال ارزیابی اثرات شبکه های اجتماعی مجازی بر هویت جمعی دانشجویان | 5ck20239IU2tAQ | UcW20235wGgxYo
  • پروپوزال ارزیابی اثرات شبکه های اجتماعی مجازی بر هویت جمعی دانشجویان کلمات کلیدی : پروپوزال شبکه های اجتماعی مجازی مفهوم شبکه های اجتماعی مجازی نقش شبکه های اجتماعی مجازی نظریه های شبکه های اجتماعی مجازی آسیب های شبکه های اجتماعی…

  • پاورپوینت سرمایه گذاری | FeP27887D7B0tV و بازارهای پولی و مالی | jij20259Pn5tXx
  • پاورپوینت سرمایه گذاری و بازارهای پولی و مالی کلمات کلیدی : پاورپوینت سرمایه گذاری و بازارهای پولی و مالی سرمایه گذاری و بازارهای پولی و مالی تحقیق سرمایه گذاری و بازارهای پولی و مالی مقاله سرمایه گذاری و بازارهای پولی…

  • دانلود تحقیق در مورد تاب آوری و رویکرد های مختلف آن docx | fcI39941U8Podj
  • دانلود تحقیق در مورد تاب آوری و رویکرد های مختلف آن docx رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی تاب آوری با فرمت docx در قالب 11 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می…

  • پاورپوینت مالیات گریزی و زمینه های پیدایش فرار مالیاتی و گریز | tHH3840384j6Ia
  • پاورپوینت مالیات گریزی و زمینه های پیدایش فرار مالیاتی و گریز رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مالیات گریزی و زمینه های پیدایش فرار مالیاتی و گریز جهت رشته اقتصاد در قالب 21 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و…

  • بیماری های روانی | rw911579Z48ilW
  • بیماری های روانی بیماری های روانی تعریف سلامتی سلامتی تقسیم بندی بیماری های روانی از نظر شدت و ضعف آستنی ضعف عصبی نوروآستنی وسواس ترس های مرضی هیستری بیماری جسمی پارانویا تغییر شکل شخصیت انسان پارانویایی سایکوز اسکیزوفرنی درمان اسکیزوفرنی…