تبیین رابطه بین اهرم اقتصادی و نسبت های ارزش بازار به ارزش دفتری | CCg11691uQFwbB

تبیین رابطه بین اهرم اقتصادی و نسبت های ارزش بازار به ارزش دفتری

اهرم اقتصادی
ارزش دفتری
ارزش بازار
ارزش بازار به ارزش دفتری (MB)
ارزش بازار به سود هر سهم (PE)
روش ضریب درآمدی
تکنیکهای ارزشیابی مبتنی بر جریان نقد
دارائیهای مالی
پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت مالی (MA)
ریسک
تفسیر درجه اهرم مرکب

رفتن به سایت اصلی

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته  مدیریت مالی (M.A) 
عنوان:
تبیین رابطه بین اهرم اقتصادی و نسبت های ارزش بازار به ارزش دفتری (M/B) و قیمت به سود (P/E) در صنایع فعال بورس اوراق بهادار تهران
فهرست مطالب
عنوان………………………………………………………………………………………………………………………. صفحه
چكیده………………………………………………………………………………………………………………….. 1
فصل اول – كلیات تحقیق …………………………………………………………………………………….. 2
1-1) مقدمه…………………………………………………………………………………………………………… 3
1-2) بیان مسأله تحقیق……………………………………………………………………………………………. 3
1-3) اهمیت و ضرورت انجام تحقیق………………………………………………………………………….. 6
1-4) سوالات تحقیق……………………………………………………………………………………………….. 7
1-5) فرضیه‏های تحقیق……………………………………………………………………………………………. 7
1-6)اهداف تحقیق………………………………………………………………………………………………….. 7
1-7) قلمرو تحقیق…………………………………………………………………………………………………. 8
1-8) روش تحقیق………………………………………………………………………………………………….. 8
1-9)جامعه آماری…………………………………………………………………………………………………… 9
1-10) تعاریف وا‍ژه ها و كلمات كلیدی تحقیق…………………………………………………………….. 9
    1-10-1) متغیر مستقل………………………………………………………………………………………. 10
   1-10-2) متغیرهای وابسته………………………………………………………………………………….. 10
فصل دوم – ادبیات و پیشینه تحقیق……………………………………………………………………….. 11
2-1) مقدمه…………………………………………………………………………………………………………… 12
2-2) مروری بر مبانی نظری ……………………………………………………………………………………… 13
 
فهرست مطالب
عنوان………………………………………………………………………………………………………………………. صفحه
   2-2-1) نقطه سر به سر………………………………………………………………………………………… 13
   2-2-2) اهرم و ساختار آن……………………………………………………………………………………. 14
       2 -2-2-1) اهرم عملیاتی………………………………………………………………………………… 15
        2-2-2-1-1) مفروضات اصلی درجه اهرم عملیاتی………………………………………….. 17
            2-2-2-1-2) کاربردهای اهرم عملیاتی…………………………………………………………. 17
            2-2-2-1-3) محاسبه ریسک تجاری……………………………………………………………. 18
       2-2-2-2) اهرم مالی …………………………………………………………………………………….. 18
           2-2-2-2-1) تفسیر درجه اهرم مالی…………………………………………………………….. 19
           2-2-2-2-2) مفروضات درجه اهرم مالی……………………………………………………….. 19
           2-2-2-2-3) کاربردهای اهرم مالی……………………………………………………………….. 20
            2-2-2-2-4) محاسبه ریسک مالی ………………………………………………………………. 20
            2-2-2-2-5) درجه اهرم مالی و سود هر سهم………………………………………………… 21
      2-2-2-3) اهرم مرکب…………………………………………………………………………………….. 21
2-2-2-3-1) تفسیر درجه اهرم مرکب……………………………………………………………………….. 22
          2-2-2-3-2) مفاهیم درجه اهرم مرکب…………………………………………………………… 22
      2-2-2-3-3) محاسبه ریسک کل شرکت……………………………………………………………… 23
  2-2-2-4) درجه اهرم اقتصادی………………………………………………………………………………. 23
 
فهرست مطالب
عنوان………………………………………………………………………………………………………………………. صفحه
          2-2-2-4-1) عوامل اقتصادی……………………………………………………………………….. 26
          2-2-2-4-2) ریسک………………………………………………………………………………….. 27
   2-2-3) چرخه های تجاری…………………………………………………………………………………… 28
       2-2-3-1) رشد اقتصادی و سیکل های تجاری…………………………………………………….. 30
   2-2-4) سرمایه گذاری………………………………………………………………………………………… 32
      2-2-4-1) اشکال سرمایه گذاری………………………………………………………………………… 33
         2-2-4-1-1) سرمایه گذاری در دارائیهای مالی…………………………………………………… 33
      2-2-4-1-2) سرمایه گذاری در دارائیهای فیزیکی ……………………………………………… 34
         2-2-4-1-3) سایر موارد(احشام واغنام،نفت وبورس کالا)…………………………………….. 34
      2-2-4-2) اهداف سرمایه گذاری………………………………………………………………………… 35
      2-2-4-3) فرایند سرمایه گذاری…………………………………………………………………………. 37
  2-2-5) روش های تجزیه و تحلیل اوراق بهادار…………………………………………………………. 38
   2-2-6) ارزشیابی……………………………………………………………………………………………….. 39
       2-2-6-1) مفاهیم و تاریخچه ارزشیابی……………………………………………………………….. 40
       2-2-6-2) رویکرد های ارزشیابی……………………………………………………………………… 41
           2-2-6-2-1) تکنیکهای ارزشیابی مبتنی بر جریان نقد………………………………………… 41
2-2-6-2-2) تکنیکهای مبتنی بر رویکردارزشیابی نسبی…………………………………………………. 42
 
فهرست مطالب
عنوان………………………………………………………………………………………………………………………. صفحه
               2-2-6-2-2-1) روش ضریب درآمدی …………………………………………….. 43
               2-2-6-2-2-2) نسبت قیمت به جریان نقدی( )…………………………………… 45
               2-2-6-2-2-2 نسبت قیمت به ارزش دفتری …………………………………….. 46
               2-2-6-2-2-4) نسبت قیمت به فروش ……………………………………………. 47
        2-2-7-1) تحقیقات انجام شده در داخل……………………………………………………………. 49
        2-2-7-2) تحقیقات انجام شده در خارج…………………………………………………………… 51
فصل سوم – روش شناسی تحقیق……………………………………………………………………………. 55
3-1)مقدمه……………………………………………………………………………………………………………. 56
3-2)روش تحقیق…………………………………………………………………………………………………… 57
3-3)متدلوژی تحقیق……………………………………………………………………………………………….. 58
3-4) جامعه آماری………………………………………………………………………………………………….. 58
3-5)انتخاب نمونه آماری………………………………………………………………………………………….. 59
3-6) روش نمونه‏گیری و حجم نمونه………………………………………………………………………….. 60
3-7) روش جمع آوری اطلاعات……………………………………………………………………………….. 61
3-8) فرضیه های تحقیق………………………………………………………………………………………….. 61
3-9) روش های آماری مورد استفاده…………………………………………………………………………… 62
 
فهرست مطالب
عنوان………………………………………………………………………………………………………………………. صفحه
   3-9-1) آزمون هاسمن…………………………………………………………………………………………. 63
   3-9-2) مدل رگرسیون تلفیقی……………………………………………………………………………….. 64
3-10) ضریب تعیین r2…………………………………………………………………………………………… 64
فصل چهارم – تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها…………………………………………. 67
4-1) مقدمه…………………………………………………………………………………………………………… 68
4-2) آمار توصیفی………………………………………………………………………………………………….. 68
4-3) آزمون فرضیه های تحقیق………………………………………………………………………………….. 75
4-4) آزمون مدل تحقیق…………………………………………………………………………………………… 75
4-5)تجزیه و تحیل رگرسیون سری زمانی و مقطعی……………………………………………………….. 76
4-6) آزمون هاسمن ……………………………………………………………………………………………….. 76
    4-6-1) آزمون ایستایی……………………………………………………………………………………….. 77
4-7)مدل رگرسیون تحقیق………………………………………………………………………………………… 79
4-8) ضریب تعیین r2……………………………………………………………………………………………… 79
4-9) آزمون خود همبستگی جملات اخلال (مستقل بودن)………………………………………………… 80
4-10) آزمون معناداری مدل رگرسیون………………………………………………………………………….. 80
4-11) برآورد مقادیر ثابت و غیرثابت متغیرها در رگرسیون………………………………………………. 81
 
 
فهرست مطالب
عنوان………………………………………………………………………………………………………………………. صفحه
4-12) نتایج برآوردی آزمون فرضیه های تحقیق…………………………………………………………….. 82
    4-12-1) فرضیه اول………………………………………………………………………………………….. 82
    4-12-2) فرضیه دوم………………………………………………………………………………………….. 83
4-13) نتایج تخمین مدل رگرسیون…………………………………………………………………………….. 84
فصل پنجم – نتیجه گیری و پیشنهادات……………………………………………………………………. 85
5-1) مقدمه…………………………………………………………………………………………………………… 86
5-2) مروری کلی بر چهارچوب کلی تحقیق ………………………………………………………………… 86
5-3) نتایج برآورد فرضیه ها……………………………………………………………………………………… 87
5-4) پیشنهادات مبتنی بر نتایج حاصل ازتحقیق……………………………………………………………… 89
5-4-1) پیشنهادات کاربردی………………………………………………………………………………………………..89
    5-4-2) پیشنهادات برای تحقیقات آتی ………………………………………………………………….. 90
منابع ومآخذ………………………………………………………………………………………………………… 91
الف) منابع فارسی……………………………………………………………………………………………………. 92
ب)منابع انگلیسی…………………………………………………………………………………………………….. 94
پیوست ها …………………………………………………………………………………………………………….. 96
    چکیده
از عوامل مهم در زمان تصمیم گیری سرمایه­گذاران بالقوه و بالفعل برای سرمایه­گذاری در شرکت ها ارزیابی عملکرد شرکت های موردنظر است . این فرایند زمانی که اطلاعات بطور برابر در بازار توزیع نمی شود ، دشوارتر می گردد. نسبت های ارزش بازار به ارزش دفتری (M/B) و قیمت به سود هر سهم (P/E) ، دو روش مهم تکنیکهای ارزشیابی نسبی بشمار می روند . درجه اهرم اقتصادی یکی از تکنیکهای جدید در تبیین و شناسایی ریسک در چهاچوب مبانی نظری اهرم ها می باشد . در اهرم های دیگر فروش به عنوان متغیر مستقل اما در درجه اهرم اقتصادی متغیر وابسته می باشد ، که متاثر از تغییرات متغیر اقتصادی است . بطوریکه در این تحقیق هزینه بهره برای سنجش متغیر اقتصادی مورد بررسی قرار می گیرد .
سرمایه­گذاران عموما به نسبت ارزش بازار و ارزش دفتری (M/B) و نسبت قیمت به سود هر سهم (P/E) شرکت ها توجه داشته و برای ارزیابی سهام شرکت ها از این دو بیش از سایر عوامل استفاده می کنند . با توجه به عدم شناخت کافی سرمایه گذاران از درجه اهرم اقتصادی ، در این تحقیق سعی می شود با محاسبه درجه اهرم اقتصادی شرکت ها در سال های مختلف و پیدا کردن رابطه معنی­دار تغییرات آن با تغییرات نسبت ارزش بازار به ارزش دفتری (M/B) و نسبت قیمت به سود هر سهم (P/E) ، به سرمایه گذاران و سهامداران برای تصمیم­گیری بهتر در خرید و فروش سهام شرکت های مختلف کمک کنیم. با توجه به محدودیت امکانات و زمان، تعداد 60 شرکت از صنایع فعال بورس اوراق بهادار تهران در طی سال های 1384-1389 به عنوان نمونه آماری این تحقیق انتخاب گردید.تحلیل داده ها با استفاده از روش رگرسیون تلفیقی ،با کمک نرم افزار Eveiws انجام و بر اساس05/0=α یعنی در سطح 95% اطمینان نتایج نهایی ذیل حاصل گردید :
1- بر اساس فرضیه یک ،بین درجه اهرم اقتصادی و نسبت ارزش بازار به ارزش دفتری (M/B) رابطه مثبت و معنی­دار وجود دارد و ضرایب محاسبه شده نیز حاکی از قوی بودن این رابطه می­باشد و بدین ترتیب فرضیه مذکور تایید می شود .
2- بر اساس نتایج حاصل از فرضیه دوم بدلیل کوچکتر بودن t استیودنت از مقدار 2 بین درجه اهرم اقتصادی و نسبت قیمت به سود هر سهم (P/E) ارتباط معناداری ملاحظه نگردید .
 
كلمات كلیدی: اهرم اقتصادی– ارزش بازار به ارزش دفتری (M/B) – ارزش بازار به سود هر سهم (P/E)

  • دانلود تحقیق کتابخانه و محافظت از منابع با فرمت ورد | Cui518336JnmHG
  • دانلود تحقیق کتابخانه و محافظت از منابع با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی کتابخانه و محافظت از منابع با فرمت docx در قالب 30 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • بررسی فقهی و حقوقی ماهیت تنزیل اسناد تجاری با تأکید بر مقررات بانکی کشور | HZZ15207GlLkvU
  • بررسی فقهی و حقوقی ماهیت تنزیل اسناد تجاری با تأکید بر مقررات بانکی کشور تنزیل خرید دین اسناد تجاری خرید دین پولی تنزیل اسناد تجاری بررسی فقهی ماهیت تنزیل اسناد تجاری بررسی حقوقی ماهیت تنزیل اسناد تجاری بررسی فقهی و…

  • استراتژی امنیتی آمریکا در قبال ایران | 6Pk11561SZFexG
  • استراتژی امنیتی آمریکا در قبال ایران استراتژی امنیتی آمریکا در قبال ایران سیاست خارجی آمریکا در برابر ایران دیدگاه دو کشور ایران و امریکا نسبت به یکدیگر اهداف استراتژی امنیتی آمریکا در قبال ایران جایگاه ایران در سیاست خارجی آمریکا…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق | ggq12851Ix3eXH استقرار مدیریت دانش 101 صفحه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق استقرار مدیریت دانش 101 صفحه کلمات کلیدی : پیشینه تحقیق مدیریت دانش پیشینه پژوهش مدیریت دانش دانلود مبانی نظری مدیریت دانش مبانی نظری استقرار مدیریت دانش مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش پیشینه تحقیق…

  • ارزیابی عملکرد و کارایی و بررسی مدلها و چگونگی اندازه گیری آنها | XKo7624yuemHn
  • ارزیابی عملکرد و کارایی و بررسی مدلها و چگونگی اندازه گیری آنها مدل های ارزیابی عملکرد روش های اندازه گیری کارایی مقایسه سیستم های ارزیابی عملکرد مدل های ارزیابی عملکرد سازمان مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان انواع مدل های ارزیابی…

  • پاورپوینت علوم نهم مبحث دنیای گیاهان | 93I42933cbrzFO
  • پاورپوینت علوم نهم مبحث دنیای گیاهان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت علوم نهم مبحث دنیای گیاهان در قالب 16 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       مقدمه: گیاهان را بر…

  • حکم معامله غرری از منظر فقه امامیه و شافعیه | XmZ904Jfimsa
  • حکم معامله غرری از منظر فقه امامیه و شافعیه غرر معاملات غرر در عقد بیع تاثیر غرر در معاملات غرر و معاملات غرری حکم معاملات غرری مطالعه تطبیقی غرر در معامله مطالعه تطبیقی غرر در معامله در حقوق اسلام بررسی…

  • پاورپوینت فصل هفتم کتاب تئوری حسابداری بلکویی ترجمه پارسائیان با موضوع رعایت انصاف، افشای اطلاعات و روندهای آینده در حسابداری | bal35959xCCFbC
  • پاورپوینت فصل هفتم کتاب تئوری حسابداری بلکویی ترجمه پارسائیان با موضوع رعایت انصاف، افشای اطلاعات و روندهای آینده در حسابداری پاورپوینت فصل هفتم کتاب تئوری های حسابداری بلکویی ترجمه پارسائیان پاورپوینت فصل هفتم کتاب تئوری های حسابداری بلکویی پاورپوینت فصل…

  • پاورپوینت آشنایی با قطعه مادربرد | YeV25283MJctAW
  • پاورپوینت آشنایی با قطعه مادربرد پاورپوینت درباره مادربرد دانلود پاورپوینت مادربرد کامپیوتر پاورپوینت در مورد مادربرد پاورپوینت در مورد مادربرد کامپیوتر رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با قطعه مادربرد جهت رشته کامپیوتر در قالب 24 اسلايد و با…