پروپوزال ارزیابی علل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند | 1MR6458gPOOJA مقصد گردشگری

پروپوزال ارزیابی علل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند مقصد گردشگری

ارزش ویژه برند
عوامل مؤثر بر ارزش ویژه برند
ارزش ویژه برند مقصد گردشگری
عوامل مؤثر بر ارزش ویژه برند مقصد گردشگری
رویکردهای سنجش ارزش ویژه برند مقصد گردشگری
شاخصهای ارزش ویژه برند مقصد گردشگری
پروپوزال ارزش ویژه برند مقصد گردشگری

رفتن به سایت اصلی

دانلود پروپوزال و طرح تفصیلی پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازارگانی

ارزیابی علل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند مقصد گردشگری استان گیلان

(شهرستان رودبار، منجیل و لاهیجان)

 

 

 

 

چکیده:

 ارزش ویژه برند مقصد گردشگری عبارت است از مجموع دارایی های (یا بدهی های) برند در رابطه با نام و سمبل مقصدگردشگری که موجب تغییراتی در ارزش خدمات و تجاربی که در آنجا فراهم می شود تعیین می گردد.در بسیاری موارد،ارزش ویژه برند از ارزش دارائی های فیزیکی به مراتب بیشتراست. این است که بازاریابان با کمک برندهایی با ارزش ویژه بالا، می توانند مزیت رقابتی بدست آورند. برای اندازه گیری ارزش برند، ابزارهای اندکی (که مبتنی بر مصرف کنده باشد) وجود دارد. به  طور کلی ارزش ویژه برند از دیدگاه مصرف کننده بر مبنای دو بعد ادراکی(کیفیت ادراک شده، آگاهی،تداعی) و رفتاری (وفاداری) اندازه گیری میشود .

 

با توجه به تفات های فرهنگی،اجتماعی، و خصوصیات مقصدهای گردشگری ایران، در این پژوهش سعی شده است اندازه گیری ارزش ویژه برند( قدرت برند) یک مقصد گردشگری از دیدگاه گردشگران با توجه به مدل کونکینک (2007)،برگرفته از مدل آکر مورد بررسی قرار گیرد که البته در مدل مورد استفاده به هر دو بعد رفتاری و ادراکی توجه می شود .بنابراین،تحقیق حاضر قصد دارد مدل آکر را در کشور ایران و روی مقصد گردشگری استان گیلان مورد بازبینی قرار دهد .سوال اصلی در این تحقیق این:بررسی عوامل اصلی موثر بر ارزش ویژه برند یک مقصد گردشگری از دیدگاه گردشگران و میزان اهمیت هر کدام از عوامل در ارزیابی گردشگران از ارزش ویژه برند با فرض مستقل بودن هر یک از متغیرها چقدر است؟و در این تحقیق با توجه به اینکه هدف اصلی آن بررسی تاثیر متغیرهای مستقل (یعنی تصویر برند،آگاهی از برند،کیفیت ادراک شده و وفاداری به برند) بر متغیر وابسته(یعنی ارزش ویژه برند) است تحقیق همبستگی نامیده می شود واز لحاظ هدف یا جهت گیری،کاربردی واز لحاظ اجرا یااستراتژی،توصیفی از نوع پیمایشی است.

 

و جامعه آماری  گردشگران بالقوه در  استان گیلان  هستند که با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس  تعیین حجم ونمونه با استناد به تعیین حجم نمونه از جامعه آماری مفروض که در سال 1970 توسط کرجسی و مورگان ارائه شده است استفاده می کنیم.و برای تجزیه تحلیل داده ها از پرسشنامه استفاده می نماییم و به منظور پایایی آزمون از روش آلفای کرونباخ استفاده میکنیم.نتایج حاصل از تحقیق نشان داده است که هر چهار عامل تصویر برند،وفاداری به برند،کیفیت ادراک شده و آگاهی به برند مقصد گردشگری به صورت مستقیم بر ارزش ویژه برند استان گیلان تآثیر دارند و از نظر اهمیت، کیفیت ادراک شده مهم ترین عامل تآثیر گذار شناخته شده است.

 

 

 

واژه های کلیدی:

ارزش ویژه برند

وفاداری به برند

کیفیت ادراک شده

آگاهی از برند

تصویر برند

 

 

 

 

مقدمه

استان گیلان از جاذبه های گردشگری متنوع و متعددی برخوردار است ،که مشتمل بر جاذبه های طبیعی، جاذبه های فرهنگی و اجتماعی، صنایع دستی و … است که در مجموع بسترمناسبی برای توسعه انواع فعالیت های گردشگری با انگیزه های متفاوت پدید آورده است.از جاذبه های گردشگری استان گیلان شهر تاریخی ماسوله با جاذبه های طبیعی و بافت سنتی، شهر ساحلی انزلی با جاذبه های دریایی و مناطق آزاد- بین المللی، شهر لاهیجان با جاذبه های گردشگری شامل شیطان کوه و استخر وتله کابین وباغ های سرسبز چای ،شهر فومن شهر مجسمه ها می باشند که در جذب گردشگران داخلی و خارجی از اهمیت ویژه ای بر خوردار است.از اینرو شناسایی عوامل افزاینده ی ارزش برند استان گیلان می تواند به عنوان یکی از دغدغه های بازاریابان و ذی نفعان گردشگری قلمداد گردد.

 

یک برند مکانیسمی است که سازمان ها را در جهت رسیدن به مزیت رقابتی یاری می نماید.ارزش ویژه برند که از سال 1980تبدیل به یک مفهوم مهم در بازاریابی شد،ارزش افزوده ای است که به واسطه نام برند برای سازمان ایجاد می شود.برای اندازه گیری ارزش ویژه برند، ابزارهای اندکی(که مبتنی بر مصرف کننده باشد) وجود دارد. با تو جه به اینکه ارزش ویژه برند از ادراکات مشتریان نشات گرفته می شود،برای مدیران بسیار حایز اهمیت است که بتوانند این ارزش ویژه را در سطح مشتری،اندازه گیری و ارزیابی  نمایند(کلر،2003). کریشنن(1996) مطرح می کند که بررسی رویکرد ذهنی مشتری(گردشگر) باید قبل از اندازه گیری  ارزش ویژه برند صورت گیرد،زیرا ذهنیت مشتری(گردشگر) درباره برند نقطه شروع برای درک و شناخت برند است. ارزش ویژه برند،سازمان ها را قادر میسازد تا علاوه بر حفظ سهم بازار خود،مبلغ بیشتری را نیز در ازای برند خود مطالبه نمایند. (lee& Back,2009). دیوید آکر در سال1991بیان کرد که ارزش ویژه برند، باعث افزایش کارایی برنامه های بازاریابی و وفاداری مشتریان به برند میشود،مخارج و هزینه های ترفیعی را کاهش می دهد. بنابراین ارزش ویژه برند باعث سودآوری برند شده و برای سازمان، جریان نقدی ایجاد می نماید (Bult et al,2008). برند می تواند باعث تمایز در قیمت یا مقدار تقاضای کالاها وخدمات مشابه شود( Roulac,2006). 

 

 

 

فهرست مطالب 

 

چکیده ز

فصل اول: مقدمات کلی تحقیق

1-1- مقدمه 1

1-2- بیان مسأله 2

1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق 3

1-4- اهداف تحقیق 4 

1-5- سوالات اساسی تحقیق 4

1-6-  سوالات تحقیق 6

1-7- فرضیه های تحقیق 6

1-8- تعریف مفهومی عملیاتی متغیرها 6 

1-9- قلمرو تحقیق 9 

 

 

 فصل سوم: روش اجرای تحقیق

3-1- مقدمه 52

3-2-  روش اجرای تحقیق 52

3-3- جامعه آماری تحقیق 53

3-4-  نمونه آماری و روش نمونه گیری 54

3-5-  ابزار جمع آوری اطلاعات 55

3-6-  روایی و پایایی پرسشنامه 59

3-6-1-  روایی پرسشنامه 59

3-6-2 پایایی پرسشنامه 59

    3-7- روش های آماری تجزیه و تحلیل اطلاعات 65

 

  

 

                                                           ضمائم و پیوست‌ها

– فهرست منابع و مأخذ —————————————————————————————— 

منابع فارسی—————————————————————————————————– 

منابع خارجی ————————————————————————————————— 

 

 

 

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق | ggq12851Ix3eXH رابطه سبک رهبری و رضایت شغلی 99 صفحه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه سبک رهبری و رضایت شغلی 99 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری رضایت شغلی پیشینه تحقیق رضایت شغلی پیشینه تحقیق سبک رهبری مبانی نظری سبک رهبری مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی مبانی…

  • پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت علوم بانکی بررسی عوامل موثر بر بحران های بانکی در ایران | DqR11053OoBCX8 و اثرآن بر تقاضای پول ( طی دوره 82-1350) | uSG2492p1UeX0
  • پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت علوم بانکی بررسی عوامل موثر بر بحران های بانکی در ایران و اثرآن بر تقاضای پول ( طی دوره 82-1350) تقاضای پول نرخ سود بانکها مدیریت علوم بانکی بحران های بانکی در ایران دانلود…

  • نظریه ها و مدل های تعهد سازمانی | xJb177834Zky89
  • نظریه ها و مدل های تعهد سازمانی کلمات کلیدی : پيامدهاي تعهد سازماني مدل های تعهد سازمانی نظریه های تعهد سازمانی تعهد سازمانی و تعاریف آن تعریف مفهومی تعهد سازمانی تعریف عملیاتی تعهد سازمانی تحقیق کامل در مورد تعهد سازمانی…

  • مولفه ها و راهبردهای فراشناخت | n8G2256qPcBfA
  • مولفه ها و راهبردهای فراشناخت فراشناخت در روانشناسی فراشناخت در تدریس فراشناخت در یادگیری ابعاد فراشناخت انواع فراشناخت باورهای فراشناخت دانش آموزان تاثیر فراشناخت بر یادگیری راهبردهای فراشناخت نقش فراشناخت در فرایند یادگیری نقش فراشناخت در آموزش پایان نامه فراشناخت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق | ggq12851Ix3eXH صفات شخصیت 45 صفحه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق صفات شخصیت 45 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه صفات شخصیت مبانی نظری صفات شخصیت پیشینه تحقیق صفات شخصیت پیشینه داخلی صفات شخصیت پیشینه خارجی صفات شخصیت پیشینه پژوهش صفات شخصیت چارچوب نظری…

  • دانلود تحقیق چشم انداز سیستمی و مزیت رقابتی با فرمت ورد | C1S47775UwCVdK
  • دانلود تحقیق چشم انداز سیستمی و مزیت رقابتی با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی چشم انداز سیستمی و مزیت رقابتی با فرمت docx در قالب 19 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با…

  • پاورپوینت ترومای جمجمه و علائم و نشانه های ترومای سر | cRM40753Mqyatd
  • پاورپوینت ترومای جمجمه و علائم و نشانه های ترومای سر رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بررسی ترمای جمجمه جهت رشته پزشکی در قالب 51 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • دانلود پاورپوینت بسته بندی بهداشتی مواد غذایی | XcB47285yWLUHv
  • دانلود پاورپوینت بسته بندی بهداشتی مواد غذایی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بسته بندی بهداشتی مواد غذایی جهت رشته بهداشت در 22 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       نقش…

  • بررسی موارد ابطال رای داوری | 1lx11847jgH314 در قواعد داوری آنسیترال و حقوق ایران
  • بررسی موارد ابطال رای داوری در قواعد داوری آنسیترال و حقوق ایران ابطال رای داوری ابطال رای داوری تجاری موارد ابطال رأی داوری ابطال رای داوری در حقوق ایران ابطال رای داوری در قانون نمونه آنسیترال پایان نامه ابطال رای…