نوشته شده در 24 آبان 1404، ساعت 19:20

تلفیق دیکته و ریاضی

تلفیق دیکته و ریاضی
خلاصه مطلب
اهداف این فعالیت تلفیقی: 1. درک عمیق مفهوم کسر: دانش‌آموزان به جای حفظ کردن یک تعریف انتزاعی، با استفاده از حواس بینایی و لامسه (شمارش نقطه و حروف) به درک ملموسی از "صورت" و "مخرج" کسر می‌رسند. صورت، "بخشی" از کل را نشان می‌دهد (تعداد نقطه‌ها) و مخرج، "کل" را (تعداد کل حروف). 2. تقویت مهارت دیکته و املانویسی: این فعالیت بهانه‌ای است برای نوشتن صحیح کلمات درس چهارم فارسی. دانش‌آموزان برای ساختن کسر صحیح، مجبورند کلمات را بدون غلط بنویسند. 3. تقویت دقت و تمرکز: دانش‌آموز باید همزمان بر روی دو(شمارش نقطه‌ها و شمارش حروف) تمرکز کند که این کار، دقت و توجه او را به شدت تقویت می‌کند. 4. ایجاد انگیزه و لذت بخش کردن یادگیری: رویکرد بازی‌گونه و کشف کردن، حس کنجکاوی دانش‌آموزان را برمی‌انگیزد و از حالت یکنواختی کلاس‌های سنتی خارج می‌کند. 5. تقویت هوش زبانی-کلامی و منطقی-ریاضی: این فعالیت به طور همزمان هر دو نیمکره مغز را درگیر می‌کند و ارتباط زیبایی بین دنیای زبان و دنیای منطق ریاضی ایجاد می‌کند. 6. مرور و تثبیت درس فارسی: با جست‌وجو در بین کلمات درس چهارم، دانش‌آموزان ناخودآگاه یک بار دیگر کلمات، معانی و املای آن‌ها را مرور می‌کنند.

تلفیق دیکته و ریاضی

24 آبان 1404، ساعت 19:20۲۰ دقیقه مطالعه
تلفیق دیکته و ریاضی
خلاصه مطلب
اهداف این فعالیت تلفیقی: 1. درک عمیق مفهوم کسر: دانش‌آموزان به جای حفظ کردن یک تعریف انتزاعی، با استفاده از حواس بینایی و لامسه (شمارش نقطه و حروف) به درک ملموسی از "صورت" و "مخرج" کسر می‌رسند. صورت، "بخشی" از کل را نشان می‌دهد (تعداد نقطه‌ها) و مخرج، "کل" را (تعداد کل حروف). 2. تقویت مهارت دیکته و املانویسی: این فعالیت بهانه‌ای است برای نوشتن صحیح کلمات درس چهارم فارسی. دانش‌آموزان برای ساختن کسر صحیح، مجبورند کلمات را بدون غلط بنویسند. 3. تقویت دقت و تمرکز: دانش‌آموز باید همزمان بر روی دو(شمارش نقطه‌ها و شمارش حروف) تمرکز کند که این کار، دقت و توجه او را به شدت تقویت می‌کند. 4. ایجاد انگیزه و لذت بخش کردن یادگیری: رویکرد بازی‌گونه و کشف کردن، حس کنجکاوی دانش‌آموزان را برمی‌انگیزد و از حالت یکنواختی کلاس‌های سنتی خارج می‌کند. 5. تقویت هوش زبانی-کلامی و منطقی-ریاضی: این فعالیت به طور همزمان هر دو نیمکره مغز را درگیر می‌کند و ارتباط زیبایی بین دنیای زبان و دنیای منطق ریاضی ایجاد می‌کند. 6. مرور و تثبیت درس فارسی: با جست‌وجو در بین کلمات درس چهارم، دانش‌آموزان ناخودآگاه یک بار دیگر کلمات، معانی و املای آن‌ها را مرور می‌کنند.