نوشته شده در 1 آذر 1404، ساعت 19:28

آموزش لیوان چینی

آموزش لیوان چینی
خلاصه مطلب
اهداف: ۱. تقویت مهارت‌های حرکتی و هماهنگی عصبی-عضلانی · هماهنگی چشم و دست: برای چیدن و جمع کردن لیوان‌ها با سرعت و دقت بالا، هماهنگی عالی بین چشم و دست ضروری است. · تقویت مهارت‌های حرکتی ظریف و درشت: این فعالیت عضلات کوچک دست و همزمان عضلات بزرگ بازو و شانه را درگیر می‌کند. ۲. تقویت مهارت‌های شناختی و ذهنی · افزایش تمرکز و دقت: کوچکترین بی‌دقتی باعث ریزش هرم لیوان‌ها می‌شود، بنابراین دانش‌آموز مجبور است کاملاً متمرکز باشد. · تقویت حافظه و توالی‌یابی: دانش‌آموز باید ترتیب و الگوهای مختلف چیدمان (مثلاً ۳-۶-۳ یا سیکل) را به خاطر بسپارد و به ترتیب اجرا کند. ۳. پرورش مهارت‌های اجتماعی و عاطفی · تقویت روحیه ورزشکاری: دانش‌آموزان می‌آموزند که چگونه در رقابت‌های سالم شرکت کنند، برنده یا بازنده را بپذیرند و برای یکدیگر تشویق کنند. · افزایش اعتماد به نفس: تسلط بر یک مهارت جدید و دیدن پیشرفت خود در سرعت و دقت، حس موفقیت و اعتماد به نفس را تقویت می‌کند. · ایجاد انگیزه و نشاط: این فعالیت به دلیل حالت رقابتی و بازی‌گونه، برای دانش‌آموزان بسیار جذاب و شاد است. ۴. اهداف آموزشی · یادگیری مبتنی بر بازی: معلم می‌تواند از لیوان‌چینی برای آموزش مفاهیمی مانند الگوها، ترتیب، تقارن و حتی کسرها استفاده کند. · فعال کردن نیمکره‌های مغز: این ورزش به عنوان یک فعالیت "دونیمکره‌ای" شناخته می‌شود که به ارتباط بهتر بین دو نیمکره چپ و راست مغز کمک می‌کند.

آموزش لیوان چینی

1 آذر 1404، ساعت 19:28۲۰ دقیقه مطالعه
آموزش لیوان چینی
خلاصه مطلب
اهداف: ۱. تقویت مهارت‌های حرکتی و هماهنگی عصبی-عضلانی · هماهنگی چشم و دست: برای چیدن و جمع کردن لیوان‌ها با سرعت و دقت بالا، هماهنگی عالی بین چشم و دست ضروری است. · تقویت مهارت‌های حرکتی ظریف و درشت: این فعالیت عضلات کوچک دست و همزمان عضلات بزرگ بازو و شانه را درگیر می‌کند. ۲. تقویت مهارت‌های شناختی و ذهنی · افزایش تمرکز و دقت: کوچکترین بی‌دقتی باعث ریزش هرم لیوان‌ها می‌شود، بنابراین دانش‌آموز مجبور است کاملاً متمرکز باشد. · تقویت حافظه و توالی‌یابی: دانش‌آموز باید ترتیب و الگوهای مختلف چیدمان (مثلاً ۳-۶-۳ یا سیکل) را به خاطر بسپارد و به ترتیب اجرا کند. ۳. پرورش مهارت‌های اجتماعی و عاطفی · تقویت روحیه ورزشکاری: دانش‌آموزان می‌آموزند که چگونه در رقابت‌های سالم شرکت کنند، برنده یا بازنده را بپذیرند و برای یکدیگر تشویق کنند. · افزایش اعتماد به نفس: تسلط بر یک مهارت جدید و دیدن پیشرفت خود در سرعت و دقت، حس موفقیت و اعتماد به نفس را تقویت می‌کند. · ایجاد انگیزه و نشاط: این فعالیت به دلیل حالت رقابتی و بازی‌گونه، برای دانش‌آموزان بسیار جذاب و شاد است. ۴. اهداف آموزشی · یادگیری مبتنی بر بازی: معلم می‌تواند از لیوان‌چینی برای آموزش مفاهیمی مانند الگوها، ترتیب، تقارن و حتی کسرها استفاده کند. · فعال کردن نیمکره‌های مغز: این ورزش به عنوان یک فعالیت "دونیمکره‌ای" شناخته می‌شود که به ارتباط بهتر بین دو نیمکره چپ و راست مغز کمک می‌کند.